شماره آگهی: 133626
کندو سازی سنه در سنندج
بنر سایت ایران مشاغل

توضیحات آگهی

کندو سازی سنه در سنندج ، به مدیریت کیانوش صلواتی در سنندج آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد برای آشنایی بیشتر با این مجموعه همراه ما باشید ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور در هنگام تماس و یا مراجعه حضوری بگویید شما را در ایران مشاغل دیده ایم.

 

کندو سازی سنه در سنندج ، آدرس کندو سازی سنه در سنندج ، ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

خدمات کندو سازی سنه در سنندج

ساخت انواع کندو

ساخت وسایل موردنیاز زنبورداری

کندو سازی سنه در سنندج ، آدرس کندو سازی سنه در سنندج ، ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

راه های ارتباطی با کندو سازی سنه در سنندج

منقضی شده

کندو سازی سنه در سنندج ، آدرس کندو سازی سنه در سنندج ، ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

کندو سازی سنه در سنندج

کندو عسل چیست ؟

کندو عسل خانه زنبورها است، که در واقع محل زندگی کلنی زنبورهای عسل محسوب می شود. بنابراین کندو حکم خانواده را برای زنبورها دارد و باید مقاوم در برابر عوامل بیرونی مثل نور خورشید و باران باشد.

معماری خانه زنبور عسل در طبیعت چطور است؟

معماری خانه زنبور عسل در طبیعت بسیار شگفت انگیز و جالب می باشد. زنبورعسل ماهرترین و منظم ترین معمار طبیعت به شمار می رود. زنبورهای عسل به شکل گروهی زندگی کرده و عسل را درون شبکه های شش ضلعی که می سازند ذخیره می کنند. زنبور عسل از رده دوبالان به شمار رفته و حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل نیز وجود داشته است.

علت شش گوشه بودن خانه زنبور عسل

معماری خانه زنبور عسل در طبیعت به صورت شش گوشه است. در حقیقت می توان گفت بهترین شکل هندسی ممکن را دارد. زیرا در این حالت از حداکثر مساحت آن می توان استفاده نمود. شش گوشه بودن سبب می شود تا بیشترین مقدار عسل و کمترین مقدار موم در کندو جای گیرد. بنابراین زنبور عسل بهترین شکل ممکن را به کار گرفته است.

زنبور عسل برای ساخت کندو از ۲ تا ۳ قسمت مختلف به ساخت می کند. این کار را به صورت کامل و بدون نقص انجام می دهد. به شکلی که قسمت هایی که بعدا اضافه شد اصلا مشخص نمی باشد. این کار به صورت غریزی در زنبورهای عسل وجود دارد. به عبارتی توسط یک نیروی برتر در وجود آن ها نهادینه گردیده است.

ظرافت و زیبایی معماری خانه زنبور عسل در طبیعت

کشف معماری خانه زنبور عسل در طبیعت، تحولی بزرگ در زنبورداری به وجود آورده است. هر شان زنبور عسل از یک تیغه میانی تشکیل شده است. در دو طرف آن سلول های شش ضلعی با شیب ۱۳ درجه و به صورت افقی قرار دارند. اندازه سلول های مومی و نیز اندازه بدن زنبورهای عسل از جنوب به شمال و در عرض جغرافیایی بزرگتر می شود. در هر شان، سلول های شش ضلعی محل ذخیره گرده و عسل می باشند.  هم چنین سلول ها محل پرورش نوزادان و دگردیسی زنبورهای عسل هستند.

کندو سازی سنه در سنندج ، آدرس کندو سازی سنه در سنندج ، ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

کندو سازی سنه در سنندج

در هر شان سه نوع سلول وجود دارد:

  • سلول های مخصوص زنبور عسل کارگر
  • سلول های مخصوص زنبور عسل نر
  • سلول مخصوص ملکه

سلول ملکه شبیه به یک بادام زمینی بوده و در واقع شکل خاصی ندارد. حجره زنبوران نر و کارگر نیز شش وجهی می باشد. فاصله بین شان‌ ها ۱۰ میلی متر می باشد. عمق سلول های کارگر ۱۲ تا ۱۳ میلی متر، قطر آن ها دو و نیم تا هفت و نیم میلی متر و حجم آن ها نیز  ۲۵/.  تا ۲۸/۰ میلی متر می باشد. در حالی که سلول های نر قطری در حدود ۶/۲  تا ۷ میلی متر دارند. حجم سلول ملکه نیز در حدود ۸/۰ تا ۹/.  سانتی متر مکعب می باشد.

زنبورها در چه مکان هایی کندو عسل می سازند؟

در طبیعت زنبورهای عسل غالبا در حفره های توخالی درختان کندو عسل می سازند. که به آنها اصطلاحا کندوهای درختی می گویند. اما کندوی عسل همیشه در درختان توخالی یافت نمی شود. گاهی ممکن است زنبورهای عسل کلنی خود را درون یک جعبه پلاستیکی یا چوبی بی استفاده نیز تشکیل دهند.

مکانی که هیچوقت زنبورهای عسل را در آن پیدا نمی کنید، زمین است. زنبور عسل هیچوقت روی زمین کندوی عسل نمی سازد. نوع دیگر کندوهای عسل، کندوی عسل دست ساز انسان است، که توسط زنبورداران ساخته می شود. زنبورداران برای مدیریت آسان تر کندوهای عسل، آن ها را به صورت گروهی در یک مکان خاص ساخته و نگهداری می کنند.

 

کندو سازی سنه در سنندج

1.5/5 - (2 امتیاز)

جستجو

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کندو سازی سنه در سنندج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *