اطلاعات تماس این آگهی
راه های ارتباطی
آدرس: آذربایجان شرقی ، تبریز ، بلوار 29 بهمن بالاتر از جام جم ، روبروی اداره آب مجموعه تبریز چمن
بنر سایت ایران مشاغل

توضیحات آگهی

فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز ، به مدیریت آقای گلزار در تبریز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد برای آشنایی بیشتر با این مجموعه همراه ما باشید ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور در هنگام تماس و یا مراجعه حضوری بگویید شما را در ایران مشاغل دیده ایم.

 

 

فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

خدمات فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

تولید و فروش و پخش انواع چمن مصنوعی وورزشی تزئینی و فضای سبز با 2 سال ضمانت در این مجموعه انجام می شود

این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه کاری با کادری مجرب آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز در سراسر استان می باشد

ساعت کاری : 9 الی 21

 

 

چمن مصنوعی، یک بستر پلیمری و جامد است که الیاف سنتزی مخصوصی توسط ماشین بافنده (Tufting Machine) روی آن بافته می شود. الیاف سنتز شده، از نظر ظاهری بسیار شبیه به چمن طبیعی بوده و در ارتفاعات مختلفی (ارتفاع پایل) عرضه می شوند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ظاهر چمن های مصنوعی به طور فوق العاده ای طبیعی و به واقعیت نزدیک شده اند.  در همین راستا، چمن مصنوعی های جدیدی به بازار عرضه شده که در بافت آن ها از الیاف قهوه ای و زرد رنگ نیز استفاده شده است. این الیاف همانند چمن خشک شده در لابه لای الیاف اصلی استفاده می شوند و ظاهر چمن را به ساختار چمن طبیعی بسیار نزدیک می نمایند.

فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

تاریخچه چمن مصنوعی

چمن مصنوعی اولین بار در سال 1966 میلادی (1345 شمسی) در ورزشگاه گنبدی شکل Houston Astrodome در امریکا نصب شد.

فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

در فصل افتتاحیه در سال 1965 میلادی، به دلیل از بین رفتن بخش زیادی از چمن طبیعی در این ورزشگاه، مسئولین ورزشگاه تصمیم گرفتند تا از چمن مصنوعی به عنوان جایگزین چمن طبیعی استفاده کنند.

در آن زمان، چمن مصنوعی اغلب در کاربردهای ورزشی استفاده می شد اما رفته رفته استفاده از چمن مصنوعی برای زمین های بازی مدارس نیز رایج شد. پس از آن، این محصول در زمین های ورزشی دیگری همچون زمین های گلف، بیسبال و غیره نفوذ کرد و جای خود را در فضاسازی هایی از جمله لنداسکیپ ها و دیگر فضاها باز نمود.


مواد سازنده چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی از مواد سنتزی ساخته شده است.  ماده اصلی سازنده عبارتند از :

  • پلی اتیلن (PE): که ماندگاری بالایی دارد و برای پوست ملایم و لطیف است.
  • پلی پروپیلن (PP): که ماندگاری بالایی دارد اما خشن تر است و قدرت ارتجاعی بالایی دارد.
  • نایلون (PA): که بسیار قدرتمند است و اغلب در چمن های خاص استفاده می شود.

بعد از سال ها توسعه، امروزه چمن مصنوعی نسل سوم خود را سپری می کند. نسل سوم چمن مصنوعی بسیار به چمن طبیعی نزدیک است و نسبت به تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید مقاومت بالایی دارند. مزایای نسل سوم چمن مصنوعی عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر پارگی
  • مقاومت بالا در برابر خمیدگی (سیستم ضد کوبش)
  • مقاومت سایشی بالا

همچنین چمن مصنوعی نسل سوم از نظر ظاهری با تلفیق چمن های خشک شده زرد و قهوه ای رنگ در لابه لای الیاف اصلی، ظاهر بسیار زیباتر و طبیعی تری به خود می گیرند.

فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

توضیح مختصر در مورد الیاف چمن مصنوعی:

  • الیاف پلی اتیلن: از پلی اتیلن برای ساختن الیاف اصلی چمن مصنوعی (Grass Blade) استفاده می شود که یک پلاستیک بسیار محبوب است که در ساخت محصولات دیگری همچون کیسه های پلاستیکی و بطری ها نیز استفاده می شود.

پلی اتیلن اولیه به صورت گرانول های خام می باشند که پس از ذوب شدن و مخلوط شدن با رنگ و دیگر مواد (همچون ماده افزودنی جهت مقاومت در برابر اشعه فرابنفش خورشید) آماده استفاده در چمن مصنوعی می گردد.

  • الیاف پلی پروپیلن: این ماده، ترکیب اولیه برای ساخت الیاف فیلر و یا الیاف خزه مانند می باشد که ساختار ارتجاعی بالایی دارد. لایه الیاف فیلر (Thatch layer) یک لایه محافظتی و تقویتی برای چمن مصنوعی محسوب می شود. کنار هم قرار گرفتن الیاف اصلی چمن مصنوعی (Grass Blade) و لایه محافظتی یا الیاف فیلر (Thatch Layer) سبب می شود که چمن مصنوعی یک محصول مقاوم شود.
  • فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

  • فرآیند تولید چمن مصنوعی چیست؟

    مرحله اختلاط

    اولین مرحله در فرآیند تولید چمن مصنوعی، ترکیب اجزایی از جمله پلی اتیلن خام یا پلی پروپیلن خام با گرانول های رنگی (Master Batch) و تعدادی از افزودنی هاست. با افزودن مستربچ های رنگی حاوی مواد ضد اشعه فرابنفش خورشید، چمن مصنوعی سبز و مقاوم در برابر خورشید می شود.

    مخلوط حاصله توسط حرارت بالا و فشار زیاد ذوب می شود تا به حالت مذاب درآید. این مخلوط وارد اکسترودر شده و تحت فشار بالا، آماده شکل دهی نخ چمن مصنوعی می گردد.

    این عمل سبب شکل گیری نخ چمن مصنوعی سنتزی می شود. در اینجا ما دو نوع نخ خواهیم داشت:

    • نخ فیبریلیت شده
    • نخ مونوفیلامنت
    • بسیار مهم است که بدانیم چه نوع نخی انتخاب ماست؛ چرا که فرآیند تولید هر یک از آنها در مرحله خروج از قالب اکسترودر بسیار متفاوت است. در این مرحله، الیاف چمن مصنوعی توسط حرارت دهی در اکسترودر تشکیل می شوند. در تولید چمن مصنوعی، تعیین شکل دلخواه نخ چمن مصنوعی امکان پذیر است. بنابراین، الیاف چمن مصنوعی با اشکال مختلف و ویژه ای قابل تولید هستند.

      مرحله بافت

      الیافی که در مرحله قبل از قالب اکسترودر خارج شدند، نخ های بسیار طویل و نازکی هستند که پس خروج از قالب اکسترودر و بعد از خنک شدن توسط ماشین کارتینگ جمع می شوند و به صورت نخ چمن مصنوعی در یک قرقره جمع آوری می شوند.

      از این پس فرآیند بافت آغاز می گردد. فرآیند بافت در ماشین بافت یا Tufting Machine که همانند بافت قالی و موکت می باشد، انجام می شود. فرآیند سوراخ کردن و حلقه زنی که سبب تشکیل یک گره می شود به کمک سوزن های بزرگ ایجاد خواهد شد. در این مرحله صدها گره بر دقیقه بر روی بستر چمن مصنوعی زده می شود.

 

فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز

4/5 - (5 امتیاز)

جستجو

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فروش و تولید و پخش عمده و خرده چمن مصنوعی تبریز چمن در تبریز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *