منقضی شده است
این آگهی به دلیل عدم پرداخت منقضی شده است ایران مشاغل صحت اطلاعات و خدمات این آگهی را تایید نمیکند..
مداحی اسلام اسماعیلی در ساوه

توضیحات آگهی

مداحی اسلام اسماعیلی در ساوه به مدیریت اسلام اسماعیلی در ساوه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشدبرای آشنایی بیشتر با این مجموعه همراه ما باشید ایران مشاغل سامانه سراسری برتر ثبت مشاغل کشور لطفاً در هنگام تماس و یا مراجعه حضوری بگویید شما را در ایران مشاغل دیده ایم.

 

خدمات مداحی اسلام اسماعیلی در ساوه

ارائه محافل ختم و ترحیم به زبان ترکی ،فارسی ،الیاتی، دشتی، شیرازی

 

راههای ارتباطی با مداحی اسلام اسماعیلی در ساوه

 

تعریف مداحی

مداح، در اصطلاح شیعى به کسانى گفته مى‌شود که در ایام ولادت ها و شهادت هاى ائمه‌ اطهار علیهم السلام در مجالس جشن و عزا به خواندن اشعارى در فضایل و مناقب محمد و آل محمد، یا در مظلومیت آنان مى‌پردازند ولى اغلب، به مرثیه خوانان حسینى گفته ‌مى‌شود که با خواندن شعر مرثیه و ذکر مصیبت، اهل مجلس را مى‌گریانند.

«مداح: روضه‌خوانى که ایستاده در پیش منبر به شعر، مدایح اهل بیت و مصائب آنان را خواند، آن که ‌ایستاده در کنار منبر در مجالس روضه خوانى یا روان در کوى و بازار، اشعار مدایح‌ اهل بیت را به آواز بخواند».

 

 

درباره آیین نوحه و نوحه ­خوانی و مداحی ،مداحی اسلام اسماعیلی

نوحه و نوحه­ خوانی از قدیم در ایران رواج داشته است. ریشه نوحه به عزاداری در سوگ عزیزی که از دست رفته برمی­گردد. در فرهنگ شیعه نوحه خواندن در سوگ معصومین به خصوص امام حسین(ع) رواج دارد. به نظر می­رسد که این فرهنگ از اوایل دوره اسلام آغاز شده و در دوره صفویه به علت رسمی شدن آیین تشیع برای همه ایرانیان رواج بیشتری پیدا کرده است. اشعار نوحه­ ها عموما مضامینی اندوهگین و گاهی هم حماسی دارند و یادآور غم و مصیبت فرد از دست رفته هستند. هدف نوحه هم دقیقا زنده نگه داشتن آن غم است.

استفاده از اشعار شاعران

در دوره صفوی با روی کار آمدن فرهنگ شیعه شاعران نیز به سمت تبلیغ آن کشیده شدند. درست مثل زمان سامانیان که به علت شرایط جامعه شاعران درصدد زنده کردن مفاهیم و فرهنگ ایران باستان بودند، در این دوره نیز شاعران مختلف سعی کردند با بخشیدن جانی دوباره به مرثیه و مرثیه­سرایی عاشورا و واقعه کربلا را زنده نگه دارند. از معروف­ترین این شاعران که هنوز هم اشعارش در بین مداحان طرفدار دارد محتشم کاشانی است. شعر « باز این چه شورش است که در خلق آدم است» از معروف­ترین اشعار اوست.

4.2/5 - (4 امتیاز)

جستجو

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مداحی اسلام اسماعیلی در ساوه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *