روکش طلا ( Gold leaf‎ ) یا ورق طلا ، طلای چکش‌خورده‌ای است که به صورت ورقه‌های بسیار نازک برای استفاده در تزئینات زرین از آن استفاده می‌شود . طیف‌ها و عیارهای گسترده‌ای از روکش‌های طلا در دسترس است و بیشترین موارد استفاده، روکش طلای زرد ۲۲ عیار است . استفاده از برگه طلا بر روی سطوح مختلف را عموماً طلاکوبی یا طلاکاری می‌نامند .

تابلو طلاکوب یکی از پر استفاده‌ترین اقلام در استفاده از ورق طلا است.

تابلو ورق طلا ی ورقه ای به دو صورت عیاردار و تزیینی در بازار عرضه میشود . همانطور که از اسم آنها نیز پیداست ورق طلای عیاردار دارای درصدی طلای خالص میباشد که به نسبت قیمت آن از ورق طلای تزیینی بالاتر میرود . برگه های ورق طلا ضخامت بسیار کمی دارند و کار کردن با آنها نیازمند مقداری دقت و حوصله است . به دلیل داشتن ضخامت تابلکم ، ورق طلا به تنهایی به سطح نمیچسبد و با کمترین نیرو و فشار از سطح جدا میشود بنابراین باید در هنگام استفاده از این ورق ها از چسب مخصوص ورق طلا استفاده کنید تا استحکام کافی بین ورق طلا و سطح مورد نظر شما ایجاد شود . این ورق ها بدون در نظر گرفتن عیاردار بودن و یا تزیینی بودنشان، از براقیت بسیار بالا و جذابی برخوردار هستند و قابل استفاده روی هر سطح با هر اندازه و جنسی میباشند .

عمر و مدت زمان سالم ماندن اثر یکی دیگر از ویژگی هایی است که با آن میتوان به کیفیت یک جنس امتیاز داد. عمر ورق طلا ها بسته به شرایط مختلف ، متفاوت است . اگر ورق طلا به طور اصولی و با موادی با کیفیت به سطح چسبیده شود و پس از آن در شرایط مناسب نگه داری شود ، میتواند هزاران سال بدون تغییر در رنگ و شکل، دوام داشته باشد .