اطلاعات تماس این آگهی
راه های ارتباطی
آدرس: استان فارس -شیراز -خیابان صنعتگر شمالی نبش کوچه 16 پلاک 37 طبقه 2
بنر سایت ایران مشاغل

توضیحات آگهی

کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،به مدیریت جناب آقای مجید بازیار در شیراز آماده ارائه خدمات به شما مشتریان و همشهریان عزیز و گرامی میباشد برای آشنایی بیشتر با این مجموعه  با ما همراه باشید، ایران مشاغل سامانه سراسری برتر ثبت مشاغل کشور،لطفا در هنگام تماس و یا مراجعه حضوری بگویید شما را در ایران مشاغل دیده ایم.

 

کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،آدرس کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

 

کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز

کلینیک روانشناختی مجید بازیار داری پروانه فعالیت از نظام روانشناسی با کادری مجرب و سابقه ۱۵ سال خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره به مراجعین گرامی در شهر شیراز می باشد .
خدمات کلینیک :
مشاوره فردی و روان درمانی
افسردگی – اضطراب -وسواس و …
مشاوره خانواده و فرزندپروری
مشاوره پیش از ازدواج
مشاوره و رواندرمانی کودک و نوجوان
زوج درمانی
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری
تشخیص و درمان اختلال اتیسم
تشخیص و درمان اختلال بیش فعالی
بازی درمانی
رفتار درمانی
گروه درمانی
اجرا و تفسیر تست هوش و استعدادیابی
اجرا و تفسیر تست شخصیت
اجرا و تفسیر تست حافظه

 

بازی درمانی در کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز

آشنایی با بازی و بازی درمانی

* تعریف بازی و اشاره به اهمیت بازی • تووری های مربوط به بازی و رشد آن در کاردرمانی • بازی و ارزیابی بازی-تجزیه و تحلیل بازی ها • بازی به عنوان ابزار کاردرمانی (ارتباط- ارزیابی-مداخله-هدف) •

بازی گروهی : می دانستید کودکان بسیاری از مهارت ها و ارتباط اجتماعی را با بازی های گروهی می آموزند؟ بازی های گروهی باعث می شود فرزندان خود را با طیف وسیعی از فعالیتهایی که نتوانند در خانه انجام دهند آشنا می کند. همچنین روش ایمن برای والدین است که به فرزندانتان می آموزد تا با افراد دیگر ارتباط اجتماعی برقرار کنند و چیزهای جدید را تجربه کنند. مرکز مشاوره ی تخصصی کودک و نوجوان شیراز به صورت کاملا حرفه ای به رشد مهارت های فردی و گروهی کودکان از سنین آغازین زندگی می پردازد. این مرکز با تقویت هوش های متنوع کودکان به رشد آنها کمک می کند. در این فرآیند بازی های هدفمند همراه با جذابیت های کودکانه مهارت های فردی و گروهی را آموزش میدهد و لذت دانستن را با توانستن در دسترس کودکان عزیزمان قرار میدهد. برای مشاوره می توانید با شماره ی ۰۹۳۶۲۷۴۱۵۵۲ تماس بگیرید .

#مجیدبازیار
#بازی_درمانگر
#رفتار_درمانگر
#اتیسم
#بیش_فعال
#اختلال_یادگیری
#مشاوره_فردی
#مشاوره_نوجوان
#نوروفیدبک
#خلاقیت
#شیراز

 

کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،آدرس کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

بازی درمانی و انواع بازی ها

بازی مهمترین بخش زندگی کودکان است. کودکان از طریق بازی افکارشان را بازگو می کنند و به همان راحتی که بزرگسالان احساساتشان را با کلمات بیان می کنند، آنان نیز همین کار را به وسیله بازی انجام می دهند. کودک در طول بازی توانایی حل مشکلات خود را پیدا می کند و به وسیله آن می تواند اعتماد به نفس و روحیه استقلا ل طلبی را در خود پرورش دهد ازطریق بازی با محیط و اطرافیان خود تعامل برقرار می کند آنان احساساتی چون ترس، اندوه، شادی و عصبانیت خود را از طریق بازی بیان و به این ترتیب احساس امنیت و ارزشمند بودن می کنند.
کودک در بازی نیازهای حسی، حرکتی،درکی،شناختی و اجتماعی خود را برآورده می سازد و انرژی خود را تخلیه می کند که این کار باعث افزایش آرامش او شده وسطح توجه کودک را بالا می برد، در غیر این صورت اگر این انرژی امکان بروز پیدا نکند، احتمالا به اضطراب، افسردگی و پرتحرکی تبدیل می شود و یادگیری دچار اختلال می شود.
در واقع بازی به اندازه تغذیه صحیح و امنیت برای رشد کودک مهم و ضروری است و عاملی است که به رشد تفکرات و خلاقیت های کودک کمک می کند. ویژگی های رفتاری کودکان در بازی هایشان کاملا مشخص می شود. به عنوان مثال کودکی که در جستجوی قدرت است، معمولا در بازی نقش رهبر، رئیس، فرمانده یا حتی نقش مدیر مدرسه را بازی می کند یا یک کودک پرخاشگر ممکن است در بازی، عروسک هایش را بزند یا اسباب بازی هایش را بشکند.
پرخاشگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بازی کودک نمایان می شود. کودک پرخاشگر ممکن است به وسیله چاقو یا قیچی بر میز و اسباب بازی ها حمله کرده و محیط را به یک میدان جنگ تبدیل کند. درواقع کودک دنیای خود را با اسباب بازی هایی که در دسترس دارد، فرافکنی می کند. در درمان کودکان، بازی به عنوان یک وسیله ارتباطی نیز به کار می رود. با مشاهده کودک هنگام بازی می توانیم به میزان توانایی و درک او در زمینه های گوناگون مانند ارتباط برقرار کردن با دیگران، درک او از مردم و همچنین درکی که از خود دارد، پی ببریم رفتارها، نظرات، احساسات و چگونگی ابراز وجود کودک در بازی به ما کمک می کند که به مشکلاتش و این که او دنیای اطراف خود را چگونه می بیند، پی ببریم و این امر مسیر درمان را برای درمانگر روشن می کند.

#مجیدبازیار
#روانشناس
#بازی_درمانگر
#رفتار_درمانگر
#اختلالات_یادگیری
#خانواده
#فرزند_پروری
#تست_هوش
#اتیسم
#بیشفعال
#اختلالات_روانی
#مشاوره_فردی
#شیراز

 

کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،آدرس کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

بازی درمانی چیست ؟

بازی درمانی روشی برای برآورده کردن و پاسخگویی به نیازهای بهداشت روانی کودکان است و از طرف متخصصان به عنوان یک مداخله مؤثر و مناسب در برخورد با رشد مغزی کودکان شناخته شده است. به طور کلی در کودکان ۲ تا ۱۲سال به کار گرفته می شود و راهی برای آنها فراهم می کند تا تجارب و احساسات خود را از طریق یک روند طبیعی، خود هدایت شونده و خود درمانی بیان کنند.

از آنجا که تجربیات و دانش کودک اغلب از طریق بازی ارتباط برقرار می کند، به وسیله ای مهم برای آنها شناخته می شود و خود را می شناسند. در واقع بازی درمانی نوعی مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای برقراری ارتباط و کمک به کودکان برای جلوگیری یا برطرف کردن چالشهای روانی استفاده می شود. تصور می شود این امر به آنها در ارتباط بهتر اجتماعی، رشد و نمو، مدولاسیون عاطفی و رفع تروما کمک کنند.

بازی درمانی را می توان به دو نوع اصلی و غیرمستقیم راهنمایی تقسیم کرد. بازی درمانی غیرمستقیم روشی غیرقابل نفوذ است که در آن کودکان ترغیب می شوند از طریق بازی به دنبال راه حل هایی برای مشکلات خود باشند. در مقابل، بازی درمانی مستقیم روشی است که شامل ساختار و راهنمایی بیشتر درمانگر است زیرا کودکان از طریق بازی با مشکلات عاطفی و رفتاری روبرو می شوند. این امر اغلب شامل یک مؤلفه رفتاری است و فرایند آن توسط درمانگر سریعتر اتفاق می افتد. اجرای بازی درمانی به احتمال زیاد به عنوان نوعی درمان شناختی رفتاری طبقه بندی می شود.

اگر شما نگران برخی رفتارهای کودکتان هستید و یا کودکتان در تعاملات اجتماعی اش دچار مشکل است و یا اینکه از حادثه ای رنجیده خاطر است و درگیر یک تروماست، یا دارای اختلالات یادگیری ( خواندن، نوشتن ، ریاضی )، اختلالات روانی ( اضطراب ، استرس ، وسواس، مشکلات رفتاری و… ) می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی کودک و نوجوان شیراز ، از خدمات بازی درمانی و رواندرمانی در جهت بهبود رشد شخصیتی و روانی کودکان بهره ببرید. این مرکز با کادری مجرب شما را در این امر یاری خواهد کرد.
#مجیدبازیار
_روانشناس
_کودک_نوجوان
_خانواده
_اتیسم
_بیش_فعالی
_رفتاردرمانی
_بازی_درمانی

 بازی درمانی

✅ امروزه از بازی یا بازی درمانی به عنوان روشی برای درمان مشکلات کودکان استفاده می کنند. بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا بتوانند مسائل و مشکلاتشان را حس کنند، با این هدف که ویژگی های روانی خود را بشناسند. در این نوع درمان، به کودک فرصت داده می شود تا احساسات آزاردهنده و مشکلات درون خود را از طریق بازی بروز داده و آنها را به نمایش بگذارد.

✅ در کودکان بی قرار حواس پرت که کنترل کمی روی حرکات بدنی خود دارند و براحتی هم متوقف نمی شوند، بازی کمک می کند تا تنش آنها آرام شود یا کودکانی که مورد ضرب و شتم و آزار جنسی قرار گرفته اند، می توانند از طریق بازی درمانی تا حد زیادی به آرامش و بهبود برسند.

✅ درمانگر از طریق بازی درمانی یک موقعیت بازی را به صورت کلی ایجاد می کند که کودک بتواند ترس و تنش خود را بیرون بریزد، در حقیقت در بازی درمانی کودک «خود درونی اش» را نشان می دهد.

✅ شدت احساساتی که برخی کودکان در طول بازی درمانی از خود نشان می دهند گاهی بسیار تعجب آور است، احساساتی چون تنفر، ترس، تنهایی، ناامنی، احساس شکست، بی کفایتی و احساس ناخواسته بودن از این گونه احساسات است و غالبا شروع این احساسات باعث محرومیت و انحراف شخصیت کودک می شود.

❌ در حال حاضر ناآگاهی های والدین برخی کودکان سبب شده است که اختلالات عاطفی و رفتاری کودکان مانند ترس، خشم دروغگویی، حسد شب ادراری، وسواس ناخن جویدن و … شیوع بیشتری پیدا کند.

✅ اگر کودک تمایل به بازی نداشته باشد، مشاور باید او را تشویق کند، اگر کودک ساکت بماند و بازی نکند، مشاور بازی با اسباب بازی ها را شروع می کند و بتدریج از کودک دعوت می کند که در بازی شرکت کند.

✳️ درمانگر در طول درمان و هنگام کار با کودکان، باید بپذیرد که کودک دلایلی برای هر آنچه که انجام می دهد دارد و مسائل زیادی وجود دارد که ممکن است برای کودک مهم باشد در حالی که قادر نیست آنها را با درمانگر خود در میان بگذارد. برای این که درمانگر در بازی درمانی موفق باشد، باید دارای ویژگی هایی چون قابل اعتماد بودن، پذیرا بودن و احترام به کودک باشد.

✅ در بازی درمانی باید شرایطی فراهم شود که کودک به درمانگر خود اعتماد و احساس کند که افکار و احساساتش مورد توجه درمانگر قرار گرفته است.

به طور کلی می توان گفت که با کمک بازی درمانی می توان عملکردهای منفی و ناسالم عاطفی، احساسی و رفتاری کودکان را تشخیص داد و به معالجه زودهنگام ناتوانی هایی جسمی و روانی او پرداخت.

#مجیدبازیار
#روانشناس

 

بازی – بازی – بازی

فعالیت فیزیکی و حرکتی یک جنبه مهم دوران کودکی و رشد فرزند شماست. حرکات فیزیکی شامل همه ی بالا و پائین پریدن‌ها و دویدن در هنگام بازی یا یاد گرفتن یک مهارت جدید یا کشفیات او می‌شود. فعالیت فیزیکی از هر سنی می‌تواند آغاز شود. حتی شیرخواران هم می‌توانند فعالیت بدنی ملایمی از خود نشان دهند که به قوی شدن ماهیچه‌های آنها کمک می‌کند. بعد از آن شیرخوارها، کودکان نوپا، پیش دبستانی‌ها و کودکان دبستانی می‌توانند در بازی‌ها شرکت کنند و از فواید بازی های فیزیکی بهره‌مند شوند.

 

فواید بازی های فیزیکی و حرکتی برای کودکان

یکی از بزرگترین مزیت‌های فعالیت بدنی مقابله با چاقی دوران کودکی است که در جوامع امروزی شیوع بالایی دارد.
کاهش استرس
کمک به کودکان در مدیریت احساسات بوسیله برون ریزی آن با حرکات و فعالیت های بدنی
آنها احساس رضایتمندی و کمال خواهند داشت وقتی که قادر به انجام کارهایی می‌شوند که قبلا از انجام آن عاجز بودند. مثل صعود از میله بازی در پارک.
کودکان از لحاظ بدنی قوی می‌شوند و مهارت های حرکتی آنها ارتقا می‌یابد.
این بازی ها همچنین به آنها کمک می‌کند خطر را برآورد کنند. برای مثال آنها درمی‌یابند که با بیرون پریدن از تاب در حال حرکت چه چیزی ممکن است پیش آید.
در کل بازی ها تاثیر بسیاری روی سلامتی آنها خواهد داشت. عضلات قلب آنها قوی تر می‌شود و ریسک ابتلا به دیابت در آنها کاهش می‌یابد .

#مجیدبازیار
#روانشناس
#مربی
#اتیسم
#بیشفعال
#کلینیک
#شیراز

 

طبقه بندی افراد و کودکان دارای نیاز به رفتار درمانی :

رفتار درمانی کودکان بیشفعال :
بیش فعالی دارای انواع مختلف است و در سنین مختلف نشانگان متفاوت دارد . اما در همه موارد علایم تشخیصی مشابه وجود دارد ، که روش های درمان آن نیز متفاوت است .

قبل از اقدام به برنامه های رفتار درمانی در بیش فعالی حتما باید موضوع نقص توجه و تمرکز کودک ، نوجوان و بزرگسال حل شود که از روشهای بازی درمانی شناختی CBPT برای تمام گروه های سنی قابل انجام است .

در مرحله بعد باید از طریق متخصصان بالینی ، تکانه های افراد بیش فعال تحت کنترل قرار گیرد و تمامی مداخلات کنترل تکانه افراد بیش فعال باید برنامه ریزی شده اجرا شود ! زیرا موارد گفته شده یکی از علت های اصلی بد رفتاری در بیش فعالی و نیز مشکلات اختلال رفتاری در بیش فعالان است .

در مرحله سوم از طریق مداخلات تخصصی روانشناسان و رفتار درمانگران میتوان رویکردهای متنوعی را استفاده کرد . مثلا در مورد برخی افراد بیش فعال میتوان از رویکرد شناختی رفتاری برای بهبود وضعیت استفاده کرد . در مورد برخی دیگر باید هیجان مدار و مداخلات این رویکرد فراهم گردد. در مورد نوجوانان از رویکرد پذیرش و تعهد هم میشود بهره گیری کرد. در مورد بزرگسال از رویکرد هایی مانند طرحواره درمانی ، شناختی، رفتاری CBT ، شناختی-رفتاری، هیجان مدار و غیره با در نظر گرفتن سن مداخله گیرنده بهره جست.

نکته پایانی:

همه مراحل درمانی میتواند به صورت همزمان انجام شود اما نمی توان بدون حل یک مورد دیگر موارد را به نتیجه مطلوب رساند و پس از مدتی از اتمام دوره درمان به علت عدم درمان همان یک مورد، بازگشت اختلال و بی نتیجه ماندن دوره را شاهد خواهیم بود.

 

رفتار درمانی کودکان اتیسم :

کودکان اتیسم یا درخود مانده ! که مهمترین علت تشخیصی افتراقی آنها همین مورد است ، با سه طبقه تشخیصی شناسایی میشوند .

سطح یک : بسیار آرام تر و آموزش پذیر تر هستند . اما در نهایت تمامی علایم اصلی اتیسم را دارند . این گروه همانند دیگر کودکان با اختلالات رفتاری مداخلات معمول را دریافت میکنند و با کمی سختی بیشتر والدین و مربیان همچنین تشخیص مداخله بهنگام از سوی روانشناس و رفتاردرمانگر میتوانند مراحل درمانی را طی کنند . البته طبق گفته های قبلی مشارکت والدین و پذیرش تغییرات بسیار اهمیت دارد و در مورد کودکان اتیسم ؛ اتیسم با مشکلات رفتاری ، مداخلات باید والد محوریا مربی محور باشد .

سطح دو ، بسیار سخت تر از آن گروه هایی است که در بالا به آنها اشاره شد و کودکان اتیسم سطح دو از یادگیری کمتر ، فرمانبرداری کمتر و پرخاشگری بیشتر نسبت به سطح یک اتیسم برخوردار هستند . زیرا اکثر کودکان اتیسم کلام ندارند و یا کلام کامل و ادای کلمات صحیح را نیاموخته اند . اصطلاحا صفحه کلامی آنها همزمان با تخریب نورون ها ، آسیب دیده است .

در این گروه از کودکان اتیسم دارای مشکلات رفتاری ! درمان پیچیده تر و مداخلات به صورت والد محور ، کلینیک محور ، مربی محور ، اجتماع محور ، نقش سازنده دارد . منظور از اجتماع ، همان جامعه کوچک اطرافیان و اقوام نسبی در معرض دید و رفت و آمد کودک می باشند .
سطح سه، شرایط ویژه خود را دارد که در بخش نیازهای ویژه اتیسم قرار دارند و یکی از سخت ترین دسته های کودکان با نیاز های خاص محسوب می شوند .

 

رفتار درمانی کودکان دارای اختلال رفتاری بدون دارو :

اختلالات رفتاری ریشه در فرهنگ ، محیط ، شرایط زندگی ، رفتار والدین ، سبک فرزند پروری ، یادگیری اجتماعی و عوامل دیگر دارد . گاهی آنقدر مهم می شود که به راحتی باید نتیجه آینده اختلالات رفتاری یک کودک را با بزهکاری و تباهی کودک خلاصه کنیم . اهمیت رسیدگی به این افراد و پیشگیری از بزه در این کودکان و نوجوانان بسیار بالا است و از اولویت بالایی باید بهره بگیرد .

از نگاه اجتماعی ، همه ی آینده ی یک کودک با اختلالات رفتاری وابسته به نحوه و چگونگی مداخلات درمانی در دوره کودکی و نوجوانی است و سطح خانوادگی است . مهمترین ساختارهای مداخله ی بهنگام برای این گروه استفاده از رویکردهای شناختی-رفتاری CBT ، رفتار گرایی کلاسیک ، شرطی سازی کلاسیک ، تقویت مثبت ، بازی درمانی شناختی CBPT و بسیاری دیگر از مداخلات غیر دارویی بهره گیری کرد.

لازم به ذکر است ! اولویت کلینیک روانشناختی مجید بازیار عدم استفاده از مداخلات دارویی است .

 

نکات مهم رفتار درمانی
توجه ویژه :

رفتار درمانی با کودک یک درمان مشارکتی و مداخلات التقاطی است که هم کودک محور پیش میرود و هم والد محور . این گروه مداخلات به صورت انفرادی و برخی جلسات گروهی با اعضای خانواده شکل میگیرد .

رفتار درمانی با نوجوان نیز التقاطی است . با این تفاوت که اکثر برنامه ها والد محور و مقدار کمتری انفرادی و با نوجوان برگزار می شود . نکته مهم این است که در صورت عدم هرگونه پذیرش والدین در اجرای برنامه های مداخلاتی ، تغییر سبک زندگی برنامه ریزی شده از سوی رفتاردرمانگر موجب شکست در پیشبرد اهداف درمانی خواهد شد .
به زبان ساده اگر والدین در پذیرش تغییرات همکاری لازم را انجام ندهند ، مداخلات مورد نظر نتیجه کافی نخواهد داشت و منجر به شکست و عدم نتیجه مطلوب می شود .

هرچند که باید با تاکید بگوییم، هرگونه مداخلات رفتار درمانی برای گروه کودک و نوجوان تاثیرات به سزایی دارد، اما بدون همکاری مستقیم خانواده، همان والدین؛ هرگز نتیجه کامل حاصل نخواهد شد. برای مثال والدی که میخواهد به همان میزان پشتیبانی و حمایت انجام دهد و تغییر اساسی در رفتار خود ندارد، نباید انتظار معجزه در رفتاردرمانی داشته باشد.

مثال دیگر والدین پرخاشگر و زورگو که نسبت به همسر خود بدرفتار هستند و تغییرات برنامه های مداخلاتی رفتاردرمانی را نمیپذیرند، هرگز نباید منتظر معجزه ای از سوی روانشناس رفتار درمانی خود باشند.

 

1/5 - (1 امتیاز)

جستجو

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کلینیک روانشناسی و مشاوره مجید بازیار در شیراز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *