راههای درمان افسردگی

مقالات

10 شهریور 1401 169 بازدید
راههای درمان افسردگی ،آدرس راههای درمان افسردگی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

راههای درمان افسردگی

راههای درمان افسردگی،روش های زیادی برای درمان افسردگی وجود دارد ولی روش ویژه ای که تضمین کند افسردگی را در همه افراد و در هر زمانی درمان می کند ، وجود ندارد. کاری که می توان انجام داد این است : درمان افسردگی موردنیاز خود را از هر منبعی که برای شما مفید است دریافت کنید و در هر زمان، یک قدم بردارید.در این بخش از ایران مشاغل به بررسی برخی راهکارهای درمان افسردگی می پردازیم.

 

 

راههای درمان افسردگی

1. سبک زندگی

اگر افسردگی شما خفیف است ؛پرورش عادتهای سالم، نقطه شروع خوبی است. اگر افسردگی شما شدید است؛ در کنارِ گرفتن درمان از یک متخصص، عادتهای سالم را در خود پرورش دهید.داشتن سبک زندگی بهتر ممکن است افسردگی شما را درمان نکند ولی قطعا توانایی شما برای مقابله با افسردگی را افزایش می دهد. سبک زندگی سالم ؛ علاوه بر کاهش احتمال ابتلا به افسردگی ، کیفیت زندگی شما را از طرق دیگر نیز بهبود می بخشد. با به کار گرفتن روتین ها و عادت های سلام در حیطه های زیر شروع کنید:

راههای درمان افسردگی ،آدرس راههای درمان افسردگی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

تغذیه سالم: هر روز ، مقدارکافی از غذاهای سالم بخورید. مقدار کافی سبزیجات، میوه ها، غلات و پروتئین مصرف کنید. از منابع سالم چربی مثل سالمون، روغن زیتون یا آووکادو استفاده کنید البته به مقدار کم. غذای سرخ شده سنگین و مقدار بیش از حد شکر استفاده نکنید. مقدار زیادی آب بنوشید تا بدنتان هیدراته باقی بماند.

 

عادات خواب خوب: سعی کنید هرشب ، خواب کافی داشته باشید. برای اکثر بزرگسالان ، بهترین مقدار خواب 7 تا 8 ساعت است. بهداشت خواب را با رعایت این موارد ، تمرین کنید: از اتاق خواب خود فقط برای خواب و سکس استفاده کنید ، اتاق خواب شما باید تاریک و خنک باشد، حداقل از یک ساعت قبل از خواب از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید، و از چرت زدن در طول روز پرهیز کنید.کنترل میزان خواب یکی از راههای درمان افسردگی

راههای درمان افسردگی ،آدرس راههای درمان افسردگی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

ورزش: در سطح توانایی خودتان، ورزش کنید. اگر زیاده روی کنید، احساس بدتری خواهید داشت ولی اندکی چالش روزانه برای شما لازم است. برای برخی افراد ، یک پیاده روی کوتاه تفاوت بزرگی ایجاد میکند. اگر میتوانید از عهده اش بربیایید تمارین فعال تر ممکن است حتی مزایای بیشتری برای شما داشته باشد. تحقیقات نشان داده اند که ورزش می تواند اثر مشابه داروهای ضد افسردگی داشته باشد؛ به این صورت که منجر به ترشح سروتونین می شود ( سروتونین، انتقال دهنده عصبی است که موجب ایجاد احساس شادی می شود).

 

راههای درمان افسردگی ،آدرس راههای درمان افسردگی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

2. راههای درمان افسردگی بصورت طبیعی  
درمان افسردگی به صورت طبیعی در اکثر موارد ؛ نسبتا ایمن ، آسان و ارزان است. در ادامه مطلب، تعدادی از راه حل های ممکن برای درمان افسردگی به صورت طبیعی مطرح شده است:

  • گیاهان دارویی: داروهای گیاهی هزاران سال است که برای افسردگی مورد استفاده قرارگرفته اند ؛ احتمالا از آغاز خلقت بشر . در ادامه، گیاهانی که برای درمان افسردگی یا حداقل کاهش نشانه های افسردگی می توان استفاده کرد ، ذکر شده است:
    چای کوهی ، علف چای ( John’s wort )
    جنسینگ
    اسطوخودوس
    بابونه
    زعفران
    جینگوبیلوبا

پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها به عنوان یک درمان جدید احتمالی افسردگی ، درحال مطرح شدن هستند. ممکن است شما چنین ادعاهایی را شنیده باشید : “پروبیوتیک ها، افسردگی مرا درمان کردند”. درواقع هیچ شواهدی مبنی بر اثر پروبیوتیک ها بر افسردگی وجود ندارد. پروبیوتیک ها ممکن است سلامت روده شما را بهبود بخشند و مصرف آنها ضرری ندارد اما اگر افسردگی بر عملکرد روزانه شما تاثیرگذار است احتمالا پروبیوتیک ها برای درمان افسردگی شما کافی نیستند.

ویتامین ها و مواد معدنی: اگر شما دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن خود هستید، مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی ممکن است به بهبود افسردگی شما کمک کند. اگر سطح ویتامین و موادمعدنی در جریان خون شما نرمال است ؛ مصرف بیش از حد آنها می تواند برای شما آسیب رسان باشد. در بهترین حالت؛ مقادیر اضافی بدون ایجاد عوارض جانبی ، به صورت طبیعی از بدن شما خارج می شوند اما در بدترین حالت؛ ممکن است دچار عوارض جانبی جدی شوید.

راههای درمان افسردگی ،آدرس راههای درمان افسردگی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

3. در مورد سایر راههای درمان افسردگی ، اطلاعات کسب کنید.

درمان افسردگی به نحو موفقیت آمیز ، مستلزم راهکارهایی فراتر از تغییر سبک زندگی است. قدم بعدی ؛ جستجوی سایر روش های درمان جایگزین برای افسردگی است. در ادامه دو مورد مطرح شده است:

درمان مغناطیسی برای افسردگی: روش های درمان جدید می تواند مقداری افسردگی را تسکین دهد. در یکی از روش ها به نام TMS از مغناطیس استفاده می شود. در روش درمانی TMS برای افسردگی؛ یک سیم پیچ مغناطیسی را بر روی پوست سر شما قرار می دهند. سیم پیچ، پالس مغناطیسی به سمت مغز شما ارسال می کند. نیروی مغناطیسی بر بخش هایی از مغز شما که منجر به کاهش فعالیت مرتبط با افسردگی می شود ، اثر می گذارد.

طب سوزنی: طب سوزنی یکی از روش های درمان جایگزین برای افسردگی است که از طب چینی گرفته شده است. در طب سوزنی ، سوزن هایی را در نقاط بخصوصی وارئ پوست شما می کنند. دیدگاه سنتی مطرح می کند که طب سوزنی ، Qi یا انرژی را در بدن شما فعال می کند، اگر چه امروزه متخصصان طب سوزنی در غرب بر این باورند که تاثیر طب سوزنی از طریق اثراتی است که بر دستگاه عصبی و دستگاه هورمونی ایجاد می کند. طب سوزنی می تواند به کاهش شدت افسردگی کمک کند.

4. راه اصلی را مدنظر قرار دهید.
اگر همه راه های مطرح شده تا اینجا را امتحان کردید و کمکی نکرد ، چه باید کرد؟ آیا در این مورد ، درمانی برای افسردگی وجود دارد؟ اگر روش های طبیعی برای شما اثری نداشت احتمالا روش های درمانی بالینی افسردگی برای شما لازم است. این روش توسط پزشک شما یا روانپزشک یا رواندرمانگر یا سایر متخصصین انجام می گیرد.

 

دارودرمانی برای افسردگی : اگر افسردگی شما متوسط تا شدید است احتمالا مبتلا به اختلال افسردگی اساسی هستید، در این حالت لازم است به روانپزشک مراجعه کنید. روانپزشک ، وضعیت روانی شما را تشخیص می دهد و روش های درمان افسردگی اساسی را برای شما به کار می گیرد. معمولا یکی ازراههای درمان افسردگی اساسی که روانپزشکان و سایر پزشکان به کار می برند ؛ دارودرمانی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *