راهکارهای درمان آفتاب سوختگی ،درمان آفتاب سوختگی ،آفتاب سوختگی صورت ، زیبایی صورت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

راهکارهای درمان آفتاب سوختگی

راهکارهای درمان آفتاب سوختگی، آفتاب سوختگی نوعی آسیب پوستی است که ناشی از تماس با پرتو فرابنفش (UV) است. پوستِ آفتاب سوخته، قرمز، دردناک، گرم و حساس می‌شود. گاهی هم به مدت یک هفته می‌خارد. معمولاً بعد از آفتاب سوختگی، پوست چند روز پوسته پوسته می‌شود و بعد از چند هفته بهبود می‌یابد.در این مطلب ایران مشاغل به برخی روش های خانگی درمان آفتاب سوختگی خواهیم پرداخت.

 

راهکارهای درمان آفتاب سوختگی ،درمان آفتاب سوختگی ،آفتاب سوختگی صورت ، زیبایی صورت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

درمان آفتاب سوختگی با روش های خانگی

قبل از اینکه به سراغ درمان ها برویم بهتر است بدانید، استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب شما را از آفتاب سوختگی و عوارض آن در امان نگه می‌دارد. پس سعی کنید بدون ضد آفتاب در معرض آفتاب قرار نگیرید. اما اگر آفتاب سوخته شدید، نگران نباشید، این راه‌ها به شما کمک می‌کنند تا هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کنیددرمان‌هایی که در این مقاله به شما پیشنهاد می‌دهیم، ممکن است به نظرتان کمی عجیب باشد. اما، بهتر است اگر زمانی استفاده از ضد آفتاب و رعایت نکات ایمنی را فراموش کردید و به خاطر آفتاب سوختگی درد شدیدی داشتید، از آن‌ها استفاده کنید تا نتیجه‌اش را ببینید.

خیساندن پوست در شیر

غوطه‌ور کردن پوست در شیر اثر مفیدی بر درمان آفتاب سوختگی پوست دارد. البته، باید از شیر سرد استفاده کنید. چربی شیر و pH مناسب آن، برای آفتاب سوختگی خیلی مفید است.اگر شیر کافی ندارید که ظرفی را پر کند تا بتوانید پوستتان را در آن شناور کنید، می‌توانید، ابتدا یک حوله کوچک و کاملاً تمیز را در یک کاسه شیر سرد بگذارید تا به طور کامل به شیر آغشته شود، سپس به آرامی، در نقاطی از پوستتان که آفتاب سوخته شده بگذارید.

 

راهکارهای درمان آفتاب سوختگی ،درمان آفتاب سوختگی ،آفتاب سوختگی صورت ، زیبایی صورت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

سرد کردن یک کیسه وازلین در یخچال

آفتاب سوختگی به پوست آسیب شدید می‌زند و عملکرد سد محافظتی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین پوست آب از دست می‌دهد. وقتی که آفتاب سوخته می‌شوید، خیلی مهم است که پوست خود را کاملاً آبرسانی کنید و آن را مرطوب نگه دارید. زیرا، رطوبت درد را بهبود می‌بخشد و به روند بهبود پوست سرعت می‌دهد.

 

استفاده از حمام بلغور جو دوسر

یکی از بدترین عوارض آفتاب ‌سوختگی، خارش بیش از حد پوست است. این در حالی است که پوست در حال پوسته پوسته شدن است و اگر آن را بخارانید، وضع آن بدتر می‌شود.حمام کردن با آب ولرم یکی از راه‌های درمان‌ آفتاب سوختگی است که خارش شدید آن را آرام می‌کند و سوختگی پوست را تسکین می‌دهد.یک یا چند فنجان بلغور جو دوسر آسیاب شده را در آب حمام بریزید و با دستانتان آن را در وان حمام با آب مخلوط کنید. سپس، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بدن خود را در وان غوطه‌ور کنید.

خودتان یک کرم موضعی بسازید

برای درمان آفتاب سوختگی یک منطقه از پوستتان (مثل انگشت یا لب‌هایتان)، می‌توانید یک قرص آسپیرین بدون روکش (مثلاً آسپیرین 100 یا 325 میلی‌گرم) را در یک قاشق غذاخوری خرد کنید. بعد آن را در چند قطره آب خنک حل کنید و یک خمیر بسازید.در پایان، این خمیر را روی منطقه آسیب دیده بمالید. البته، مراقب باشید لب‌هایتان را با زبانتان خیس نکنید. زیرا این خمیر بسیار تلخ است.

راهکارهای درمان آفتاب سوختگی ،درمان آفتاب سوختگی ،آفتاب سوختگی صورت ، زیبایی صورت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

استفاده از خاصیت ضد باکتری ماست

همه ما درباره اثر التیام‌بخشی ژل آلوورا شنیده‌ایم، اما نگران نباشید، اگر آلوورا در دسترس‌تان نیست. عناصر زیادی در آشپزخانه‌تان پیدا می‌کنید که جایگزین خوبی برای آلوورا هستند و تأثیر زیادی در از بین بردن آفتاب سوختگی دارند.

 

 

سرکه سیب

سرکه سیب در درمان آفتاب سوختگی و راش (بثورات) پوستی معجزه می‌کند. این ماده یک مایع ضد قارچ و ضد عفونی کننده است. به همین دلیل می‌توانید از آن برای سم زدایی پوست استفاده کنید.خیلی ساده می‌توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را روی قسمت آفتاب سوخته پوست‌تان بمالید و پوست‌تان را با آن خیس کنید. (می‌توانید این کار را با استفاده از یک تکه پنبه فشرده انجام دهید.)

 

روی آفتاب سوختگی‌ها چای کیسه‌ای بگذارید

چای یک ضماد کلاسیک و قدیمی شناخته شده است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. چای کمک می‌کند پوستتان زودتر ترمیم شود و حس بهتری داشته باشد.می‌توانید از چای بابونه هم برای تسکین آفتاب سوختگی استفاده کنیدمی‌توانید از چای بابونه هم استفاده کنید. به این ترتیب که اول آن را دم کنید و بگذارید خنک شود. سپس، از کیسه‌های چای یا دستمال تمیز برای کمپرس کردن استفاده کنید.

چند کپسول ویتامین E را باز کنید

آفتاب سوختگی‌ها دردناک‌اند. زیرا اشعه فرا بنفش در بدن شما رادیکال‌های آزاد تولید می‌کند. رادیکال‌های آزاد از مولکول‌های سالم بدنتان، الکترون می‌دزدند و به آن‌ها آسیب می‌زنند. می‌توانید برای جلوگیری از این فرایند از ویتامین E استفاده کنید.مصرف ویتامین E یکی از بهترین انواع درمان‌ آفتاب سوختگی است. این ویتامین الکترون‌ها را برای رادیکال‌های آزاد فراهم می‌کند و مانع نابودی مولکول‌های بدن شما می‌شود.

راهکارهای درمان آفتاب سوختگی ،درمان آفتاب سوختگی ،آفتاب سوختگی صورت ، زیبایی صورت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

ویتامین E تنها دارویی نیست که آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهداحتمالاً ویتامین D را با نام ویتامین آفتاب می‌شناسید، چراکه بدن ما برای تولید این ماده مغذی و حیاتی به نور خورشید نیاز دارد.این ویتامین برای داشتن استخوان‌ها و مفاصلی سالم، شادابی و بهبود خلق و خو، ضروری است و در برابر اختلالات خود ایمنی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان از شما محافظت می‌کند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *