خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست

خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست ، انگورهای قرمز، سبز و بنفش، انگورهای بدون بذر، ژله انگور، مربای انگور و آب انگور، کشمش و موارد دیگر از محصولات انگور در فروشگاه‌های معتبر هستند. این میوه خوشمزه 8000 سال پیش، برای اولین بار در خاور میانه کشت شد. امروزه 72 میلیون تن انگور هر ساله در سرتاسر جهان کشت می‌شود. ترکیبات مغذی موجود در انگور انواع فواید انگور برای سلامتی را برایتان فراهم می‌کند. این محصول با پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و یبوست باعث حفظ سلامت بدن می‌شود. با ایران مشاغل همراه باشید.

 

 

خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

 

 

حقایق مهم درباره خواص انگور

مواد مغذی موجود در انگور می‌تواند به محافظت در برابر سرطان، مشکلات چشم، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر شرایط سلامتی کمک کند.رسوراترول یک ماده مغذی مهم در انگور است که خاصیت انگور را چند برابر می‌کند.انگور منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است.حتی افراد مبتلا به دیابت اگر با یک برنامه‌ریزی متناسب از انگور استفاده کنند می‌توانند بخوبی از فواید انگور بهره‌مند شوند.

خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

خواص انگور یاقوتی

انگور قرمز یا یاقوتی حاوی رسوراترول بسیار بالایی است. رسوراترول ترکیبی است که می‌تواند فواید سلامتی مختلفی داشته باشد. رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به شرایط مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی می‌شود. مانند سایر میوه‌ها و سبزیجات، انگور نیز منبع خوبی از فیبر و آب است.

آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی موجود در انگور می‌تواند خواص انواع این میوه خوشمزه و آب‌دار را از نظر سلامتی افزایش دهند، اگرچه برای تأیید برخی از خواص انگور تحقیقات بیشتری لازم است. با این حال بعضی از خواصی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است مورد تایید می‌باشد و آزمایشات مختلفی در مورد آن‌ها انجام شده است.

خواص انگور در درمان سرطان

خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست انگور حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است که به پلی فنول معروف است. این آنتی‌اکسیدان‌ها خاصیت ضد التهابی دارند و می‌توانند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌ها رسوراترول است که در پوست انگورهای قرمز یافت می‌شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که رسوراترول قادر به کندی یا جلوگیری از رشد تومورها در لنف، کبد، معده، پستان، روده بزرگ، پوست و لوسمی باشد.

یکی دیگر از ضدالتهاب‌های طبیعی که برخی از خواص انگور را ایجاد می‌کند، کوئرستین فلاونوئید است. مطالعات نشان داده‌اند که این ماده نیز می‌تواند به جلوگیری یا کند شدن رشد سرطان کمک کند.

خواص انگور برای سلامت قلب

مطالعات حیوانی نشان داده‌اند كه خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست كورستین و رسوراترول می‌توانند خطر آترواسكلروز را كاهش داده و از آسیب‌های ناشی از لیپوپروتئین با چگالی كم (LDL) یا كلسترول “بد” محافظت كنند. در این مطالعات فلاونوئیدها به مراتب بالاتری از مقداری که معمولاً توسط انسان مصرف می‌شود استفاده کرده‌اند.

تصور می‌شود که پلی فنول های موجود در انگور، مانند رسوراترول دارای فعالیت‌های آنتی اکسیدانی، کاهش چربی و ضد التهاب هستند که می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) کمک کند. همچنین می‌تواند با جلوگیری از ایجاد پلاکت و کاهش فشار خون و خطر ضربان قلب به سلامت قلب کمک نماید.

از طرفی انگور حاوی فیبر و پتاسیم است که هر دو از سلامت قلب حمایت می‌کنند. انجمن قلب آمریکا (AHA) افزایش مصرف پتاسیم را ضمن کاهش مصرف سدیم برای بهبود فشار خون و سلامت قلب و عروق توصیه می‌کند. مصرف زیاد پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی و حفظ تراکم مواد معدنی استخوان همراه است.

خواص انگور برای درمان فشار خون

افزایش مصرف پتاسیم می‌تواند به کاهش اثرات منفی سدیم بیش از حد در رژیم غذایی کمک کند. انگور از پتاسیم بالایی برخوردار است. این نشان می‌دهد که ترکیبات انگور می‌توانند به کاهش اثرات سدیم در افرادی که فشار خون دارند، کمک کند. فیبر برای حفظ یک سیستم قلبی و عروقی سالم از جمله سلامت قلب و فشار خون بسیار مهم است. انگور نیز منبع خوبی از فیبر برای این افراد می‌باشد.

خواص انگور برای درمان یبوست

انگور حاوی آب و فیبر فروانی است. هردوی این مواد به افراد کمک می‌کنند تا هیدراته بمانند، حرکات روده را منظم نگه داشته و خطر یبوست را کاهش می‌دهد.

خواص انگور برای درمان آلرژی

خاصیت شگفت انگیز انگور برای سلامتی و پوست به دلیل اثرات ضد التهابی کورستین، برخی از محققان اظهار داشتند که مصرف انگور می‌تواند به کاهش علائم آلرژی از جمله آبریزش بینی و کهیر و راش پوستی کمک کند. با این حال، هیچ مطالعه انسانی برای اثبات این نظریه انجام نشده است.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *