ورزش بدنسازی طبیعی

مقالات

12 خرداد 1401 1106 بازدید
بدنسازی طبیعی

ورزش بدنسازی طبیعی

تاریخچه ورزش بدنسازی در جهان

بدنسازی سابقه کهن و قدیمی در جهان دارد.تاریخچه بدنسازی به پایان قرن ۱۹ برمی‌گردد.در واقع تا قبل از قرن ۱۹ام ورزش بدنسازی وجود خارجی نداشت و کسی این رشته را نمی‌شناخت.تا اینکه فردی به اسم یوجین ساندو آن را پایه گذاری کرد.چیزی که باعث متمایز شدن ساندو از بقیه افراد می‌شد ورزیدگی و قدرت بدنی و عضلاتش بود.در واقع بدنسازی هنر نمایش زیبایی اندام بود.

در این مقاله از ایران مشاغل به ورزش بدنسازی طبیعی می پردازیم.

 

تاریخچه بدنسازی در ایران

تا پیش از سال 1300نامی از ورزش پرورش اندام در ایران نبود و تنها ورزشکاران و پهلوانان باستانی کار به خاطر تمرینات داخل گود و بلند کردن وزنه های آن زمان در بیرون از گود اندام های در خور توجهی داشتند.

 

تا سال 1324هیچ مسابقه پرورش اندام و یا رقابتی که در آن اندام افراد مورد قضاوت قرار بگیرد؛ برگزار نشده بود ولی زنده یاد منوچهر مهران اهل مشهد در سال 1322 باشگاه نیرو و راستی را در تهران تأسیس کرد و خود را بنیان گذار پرورش اندام در ایران نامید.

 

بدنسازی طبیعی

 

بدنسازی طبیعی چیست؟

بدنسازی طبیعی عضلات و بدنی کاملا خوش فرم را به شما هدیه می دهد و سلامت شما را به خطر نمی اندازد. در بدنسازی طبیعی از دارو های هورمونی یا استروئیدی استفاده نمی شود. کسانی که می خواهند اندامی زیبا و جذاب و طبیعی داشته باشند به سراغ  بدنسازی طبیعی می روند. در این مطلب درباره بدنسازی طبیعی توضیحاتی را برای شما آماده کرده ایم تا بیشتر با این روش آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

تمرینات در بدنسازی طبیعی بایستی به صورت منظم و کاملا با برنامه صورت گیرد. نکته مهم که باید مد‌نظر قرار گیرد این است که پیشرفت عضلانی به صورت کوتاه مدت در این ورزش امکان‌پذیر نمی‌باشد و ورزشکاری که بدنسازی را جهت فعالیت ورزشی خود انتخاب کرده باید فردی صبور باشد.

 

جهت انجام تمرینات حتما از یک مربی با تجربه استفاده کنید که بر اساس شرایط بدنی شما برنامه متناسبی را برای شما بنویسد. زمان تمرین هم بخش مهمی از انجام این ورزش است که حتما به صورت اصولی انتخاب شود. در انجام حرکات ورزشی هم بایستی دقت کافی را به خرج داد؛ زیرا اجرای صحیح حرکات باعث فشار مضاعف به عضلات و در نتیجه رشد سریع‌تر آن می‌شود.

 

بدنسازی طبیعی

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *