تاریخچه انواع فال

مقالات

5 مهر 1401 651 بازدید
تاریخچه انواع فال ،درباره انواع فال ،فال چیست ،فالگیری ،فال تاروت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

تاریخچه انواع فال

تاریخچه انواع فال ،فال و طالع‌ بینی تأثیر سیارات را در شخصیت و زندگی فرد در لحظه آمدن به جهان بررسی می‌کند. عناصر اساسی فال موقعیت سیارات است که از نظر ساعت و حتی دقیقه تولد و همچنین از نظر جغرافیایی دقیقاً محاسبه می‌شود. در این مطلب از ایران مشاغل قصد دلریم به تاریخچه فال بپردازیم.

 

 

تاریخچه فال

هیچ‌کس کاملاً مطمئن نیست که فال برای اولین بار چه زمانی به وجود آمده است. برخی از محققان ایجاد اولین پیش‌گویی و فال را به مصریان باستان اعتبار می‌دهند، اما اکثر مردم معتقدند که طالع‌بینی از امپراتوری بابل باستان سرچشمه گرفته است. نمودارهای نجومی که این جامعه قدرتمند خاورمیانه ایجاد کرده است، آن‌ها را قادر به ردیابی و پیش‌بینی وقایع آسمانی و تکرار فصول می‌کند.

تاریخچه انواع فال ،درباره انواع فال ،فال چیست ،فالگیری ،فال تاروت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

بابلی‌ها اولین کسانی بودند که به طور سیستماتیک افسانه‌ها را در صورت فلکی و طالع‌بینی به کار بردند و دوازده نشانه زودیاک را توصیف کردند. مصریان اندکی پس از آن با پالایش سیستم طالع‌بینی بابلی به پیروی از آن پرداختند، اما این یونانیان بودند که آن را به شکل امروزی آن درآوردند. یونانیان برخی از افسانه‌های خود را از بابلی ها وام گرفتند و افسانه‌های خود را مطرح کردند.

 

تاریخچه انواع فال و پیش‌گویی

فال قهوه (Tasseography)

فال قهوه یک روش پیشگویی یا فال است که الگوهای موجود در رسوبات قهوه را تفسیر می‌کند. در عمل مدرن‌تر ، بقایای سایر نوشیدنی‌ها مانند شکلات داغ یا آب میوه نیز قابل خواندن و تفسیر است.این اصطلاحات از کلمه فرانسوی tasse (جام) گرفته شده‌اند که در واقع از واژه فرانسوی tassa و پسوندهای یونانی graph (نوشتن) و logy (مطالعه در مورد) و mancy (پیشگویی) ناشی می‌شود.

تاریخچه انواع فال ،درباره انواع فال ،فال چیست ،فالگیری ،فال تاروت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

فال حافظ

خانواده‌های ایرانی معمولاً در خانه خود یک دیوان حافظ دارند و در تعطیلات نوروز یا یلدا، آن‌ها شعرهای حافظ را می‌خوانند تا بر اساس اشعار وی پیش‌بینی کنند که در آینده چه اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد. دیوان حافظ در خانه هر خانواده ایرانی یافت می‌شود. آن را معمولاً در كنار قرآن كريم قرار مي‌دهند و حتي برخي آن را بر روي سفره هفت‌سین نیز می‌گذارند.

 

 

فال پاسور (Cartomancy) و پیش‌گویی

فال پاسور پیشگویی با استفاده از یک کارت است. فال با استفاده از کارت‌های بازی استاندارد رایج‌ترین شکل فال در قرون ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بود. مشهورترین فال پاسور با استفاده از کارت‌های استاندارد به عنوان چرخ بخت شناخته می‌شود. در اینجا، خواننده کارت‌ها را به طور تصادفی برمی‌دارد و بر اساس ترتیب انتخاب آن‌ها فال وی مشخص می‌شود.

 

 

پیش‌گویی با فال تاروت و تاریخچه انواع فال

تاروت در دهه ۱۴۳۰ در ایتالیا اختراع شد و یک بسته شامل ۲۱ کارت مخصوص تصویرسازی شده به نام trionfi  و یک کارت عجیب به نام il matto است. در این کارت‌ها به جای یک علامت مشترک، تصویر تمثیلی متفاوتی را ارائه می‌دهند. چنین تصاویری احتمالاً شخصیت‌هایی را در قرون وسطا را نشان می‌دهد. این کارت‌ها در اصل بدون شماره هستند، بنابراین لازم است به یاد داشته باشید که آن‌ها با چه نظمی چیده می‌شوند.

تاریخچه انواع فال ،درباره انواع فال ،فال چیست ،فالگیری ،فال تاروت ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

فال تاروت به صورت مدرن شامل ۷۸ کارت است که به دو گروه تقسیم می‌شوند.

آرکانای اصلی دارای ۲۲ کارت است که به آن ترامپ نیز می‌گویند و آرکانای مینور که دارای ۵۶ کارت است. کارت‌های آرکانای اصلی دارای تصاویری است که نیروهای مختلف، شخصیت‌ها ، فضایل و رذایل مختلف را نشان می‌دهد. ۵۶ کارت آرکانای جزئی به چهار دسته ۱۴ تایی تقسیم می‌شوند.

 

 

فال ای چینگ / ئی چینگ و تاریخچه انواع فال

فال ای چینگ / یی چینگ یکی از قدیمی ترین فال های جهان است که ریشه ی آن به چین باستان باز می گردد. این فال را برخی به عنوان قدیمی ترین روش پیشگویی در جهان می شناسند.“ای” به معنای سرنوشت و تقدیر و “چینگ” به معنای کتاب است و در واقع اشاره به کتاب باستانی چینی با همین نام دارد. وجه تمایز این فال با فال های دیگر این است که به جای پیشگویی آینده ی شما، به شما در مورد مسئله ی مورد نظرتان راهنمایی می دهد. (تا حدودی میتوان آن را مشابه استخاره دانست)

 

 

فال Druid و تاریخچه انواع فال

Druids، دانشمندان و جادوگران بزرگ دوره گالیک وظیفه داشتند مراقب چیزهای الهی باشند. طالع‌بینی آن‌ها، معروف به طالع‌بینی درویدیک، طبیعت و فصول را ستایش می‌کند و بنابراین از نام درختانی الهام می‌گیرد (آن را با فال سلتیک اشتباه نگیرید). فال درود ۱۳ علامت دارد و با مراحل قمری مرتبط است. نام آن‌ها Birch ، Rowan ، Ash ، Alder ، Willow ، Hawthorn ، Oak ، Hazel ، Vine ، Ivy ، Cane و Elder است.

 

فال سلتیک و تاریخچه انواع فال

فال سلتیک نوعی فال است که بیشترین علائم را دارد. در کل ۲۱ علامت، همه آن‌ها با نام درخت معرفی می‌شوند. اگر در زیر چتر درخت خاصی متولد شوید، محافظت از آن و ویژگی‌های آن را به دست می‌آورید.در گروه اول، دو درخت برای متولدین سپتامبر (زیتون) و مارس (بلوط) و دو درخت برای متولدین ماه ژوئن (توس) و دسامبر (راش) وجود دارد. سپس درختان باقیمانده عبارتند از: صنوبر، افرا، فندق، ممرز، شاه بلوط، سرو، خاکستر، انجیر، سیب، گردو، نارون، کاج، بید، رووان و لیندن.

 

فال چوب و پیش‌گویی و تاریخچه انواع فال

یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین فال‌ها و پیش‌گویی موجود فال چوب یا ابجد است. این فال در بین مردم رواج بسیار زیادی دارد و ریشه آن را به دانیال نبی و بعد از آن به امام جعفر صادق نسبت می‌دهند.

برج حمل

افراد دارای این فال از ظاهری کشیده برخوردار هستند. ویژگی بارز آن‌ها زیرگی و باهوشی است. روز پنجشنبه برای صاحبین این فال بسیار خوش یمن است.

برج ثور

افراد این فال بسیار زیبا، خوش ‌اخلاق و گاهی دمدمی مزاج هستند. این افراد مورد دشمنی‌های بسیار زیادی قرار می گیرند ولی هیچ کس قادر نیست به آن‌ها صدمه‌ای وارد کند.

برج جوزا

افراد این فال کمی دمدمی مزاج هستند. آن‌ها گاهی در کارهای خود سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند دقیقا باید چه کاری انجام دهند. همچنین این‌گونه افراد رازدارهای بسیار قوی هستند.

برج سرطان

این افراد مردمانی صاحب عزت و ثروت هستند. همچنین با اطرافیان خود با مهربانی رفتار می‌کنند.

برج اسد

متولدین این برج بسیار خاکی و خونگرم هستند و عمر طولانی و باعزت دارند. البته پذیرش سخن افراد دیگر کمی برایشان دشوار است.

برج سنبله

این افراد بسیار مومن و خداترس هستند. اهل دروغ و مال حرام به هیچ وجه نیستند. روز یکشنبه برای این دسته بسیار خوش یمن و با برکت است.

برج میزان

این افراد بسیار راستگو هستند و اصلا میانه خوبی با دروغ و دروغگویی ندارند.

برج عقرب

معمولا هیچ ‌کس قدر این افراد را به خوبی نمی‌داند. از اطرافیان نزدیک خود ضربه‌های روحی شدیدی می خورند.

برج قوس

این دسته ممکن است بدگو بسیار داشته باشند اما با ایمان قلبی قوی که دارند هیچ‌کس قادر به صدمه زدن به آن‌ها نیست.

 

برج جدی

این افراد بسیار خوشبخت هستند و برکت بسیار زیادی برای اطرافیان و خانواده خود دارند.

برج دلو

متولدین این برج بسیار کوشا هستند و اغلب این افراد در زمینه رفاقت تجربه خوبی نخواهند داشت.

برج حوت

این افراد عاشق زرق و برق هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *