گل های آپارتمانی، روش نگهداری گل، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشئور

معرفی گل های آپارتمانی و‌ روش‌ های نگهداری

معرفی گل های آپارتمانی و‌ روش‌ های نگهداری، امروز قصد داریم در این مقاله چندین مورد از گل های آپارتمانی و روس نگهداری از آنها با شما صحیت کنیم. سامانه ایران مشاغل برترین سامانه سراسری کشور است.

گل های آپارتمانی، روش نگهداری گل، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشئور

معرفی گل های آپارتمانی و‌ روش‌ های نگهداری:

گل های آپارتمانی روش های نگهداری خاصی دارند زیرا بر خلاف گل های باغچه ای که مقاوم تر هستند بسیار حساس و شکننده در برابر شرایط محیطی و اطراف خود هستند. در ادامه چند گل آپارتمانی و روش نگهداری از آنها را به شما معرفی میکنیم.

 آرالیای دروغین:

گل آپارتمانی آرالیای دروغین اصالتا متعلق به اسکاتلند است، می‌تواند در زیستگاه طبیعی خود تا حدود 15 متر هم رشد کند. البته خیالتان راحت باشد.یکی از اصلی‌ترین دلایل نگهداری از این آرالیا، برگ‌های این گل آپارتمانی جذاب و زیبای آن است. برگ‌هایی به رنگ سبز تیره، بلند و ظریف.

 

آرالیای دروغین، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

 

 

گل آپارتمانی آرالیای دروغین به نگهداری زیادی احتیاج ندارد و در عین حال ظرافت و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد،به همین دلیل این گیاه انتخاب بسیار مناسبی برای منزل و ادارات است.البته می‌توانید آن را در خارج از خانه نیز قرار دهید؛ اما تطبیق پذیری مجدد با محیط داخلی کمی دشوار است.

 

 

 

شرایط نگهداری از گل آپارتمانی آرالیای دروغین:

رطوبت و دما:هر چه مرطوب‌تر، بهتر! گیاه آرالیای دروغین در فضای مرطوب مثل حمام، خوشحال‌تر است. اما اگر نمی‌خواهید آن را در محیط مرطوب قرار دهید، باید برگهای آن را مرتبا آب پاشی کنید.این گیاه تزئینی زیبا، در دمای معمولی خانه (18 الی 29 سانتی گراد) به خوبی رشد خواهد کرد.

آرالیای دروغین، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

 

 

آبیاری:گل آپارتمانی آرالیای دروغین رطوبت را دوست دارد. در هر بار آب‌دهی تا جایی به گیاه آب بدهید که تمام خاک خیس شود و اضافه آن از زیر گلدان خارج شود. برای نوبت بعدی آبیاری حدود یک هفته صبر کنید تا خاک گیاه کمی خشک شود سپس می‌توانید مجددا به گیاه آب بدهید.

 

 

 

 

 

خاک: برای گل آپارتمانی آرالیای دروغین خاکی با پایه پیت برای کاشت این گیاه مناسب است، اما باید دقت کنید که دانه‌های پیت درشت باشند تا زهکشی خوبی در خاک به وجود آید. آرالیای دروغین خاک‌های اسفنج مانند را دوست ندارد.

 

 

 

 

 

 آگلونما نقره ای:

گل آپارتمانی آگلونما نقره ای، یا گیاه همیشه سبز چینی، متعلق به جنوب شرقی آسیاست. جایی که آگلونما، زیر نور تابان خورشید و در سایه درختان بزرگ استوایی آفتاب می‌گرفت و رشد می‌کرد.آگلونما نقره ای تقریبا به هیج مراقبت خاصی نیاز ندارد! تنها کمی نور و آب برای این گیاه محبوب کافی است.

آگلونما، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

 

روش نگهداری از گل آپارتمانی آگلونما نقره ای:

اگر در نگهداری از گیاهان مبتدی هستید، بهتر است از گل آپارتمانی آگلونما شروع کنید. چرا که روش نگهداری آگلونما نقره ای آسان است و از همین جهت یکی از بهترین گل های آپارتمانی برای افراد مبتدی به‌حساب می‌آید.

 

 

 

 

آبیاری: هنگامی که چندسانتی‌متر رویی خاک خشک شد، گیاه را آبیاری کنید. اگر گیاه برای مدت طولانی در خاکی خیس قرار بگیرد، برگ‌های آن زرد شده و شروع به ریزش می‌کنند.خیس بودن بیش از حد خاک در نهایت سبب پوسیدگی ریشه خواهد شد.

آگلونما، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

رطوبت:این گیاه برای یک رشد خوب و سرزنده بودن نیاز به رطوبت بالا دارد. می‌توانید برای تامین رطوبت این گیاه از دستگاه بخور، ریختن آب در سینی زیر گلدان (به شرطی که با گلدان در تماس نباشد)،
سعی کنید هیچوقت این گیاه را در کنار وسایل گرمایشی قرار ندهید.

 

 

 آنتوریوم:

گل آپارتمانی آنتوریوم به دلیل گل‌های رنگارنگ و برگهای زینتی اش در بین مردم جهان محبوب است. گل قرمز رنگ او براق و چرمی است، طوری که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.نام‌های دیگر این گل، گل فلامینگو، گل جادویی و یا زبان رنگ شده است.

 

آنتوریوم، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

 

دما و رطوبت
تمام گونه‌های مختلف گل آپارتمانی آنتوریوم گیاهانی گرمسیری هستند؛ این گل آپارتمانی از آن دسته گل های آپارتمانی است عاشق رطوبت است و بازه دمایی بین 18 الی 30 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد. اما در دمای 4 درجه و کمتر از بین خواهد رفت.

 

آنتوریوم، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

آبیاری: خاک باید همواره کمی مرطوب نگه داشته و اجازه ندهید کاملا خشک شود. قرار دادن گلدان گیاه در سینی مملو از سنگ ریزه و آب، ضمن فراهم کردن زه کشی بهتر سبب افزایش میزان رطوبت محیط نیز می‌شود.

 

 

 

 بابا آدم (آلوکازیا):

ظاهر جذاب و اندازه بزرگ برگ‌های گل آپارتمانی بابا آدم باعث شده که این گیاه به نام ‘ گوش فیلی’ هم شناخته شود. جایی که برگ‌های آن نقشی شبیه به چتر برای گیاه ایفا می‌کنند.  و تا به امروز یکی از محبوب ترین و نوستالژیک ترین گیاهان آپارتمانی است.

 

بابا آدم، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

روش نگهداری گل آپارتمانی بابا آدم:

گل آپارتمانی بابا آدم نور کافی ولی غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد. آن را در خارج از مسیر تابش نور خورشید قرار دهید و مطمئن شوید که زیر نور خورشید در حال سوختن نباشد.جالب است بدانید معمولا بابا آدم‌هایی که به نور بیشتری احتیاج دارند، برگ‌های خوش رنگ‌تری هم تولید می‌کنند.

 

 

 

آبیاری:باید خاک را مرطوب نگه دارید و در عین حال از غرقاب شدن آن جلوگیری کنید.می‌توانید با انگشت خود، چند سانتی متر رویی خاک را کنار بزنید و میزان رطوبت را بسنجید. اگر خاک خشک بود، باید گیاه را آبیاری کنید.

بابا آدم، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

دما و رطوبت: با کاهش یافتن دما به زیر 15 درجه سانتی گراد، گل آپارتمانی بابا آدم دچار مشکل خواهد شد. حتی بعضی از گونه‌های آن با سرد شدن هوا می‌میرند و مجدد از ریزوم خود جوانه می‌زنند.

 

 

 

 

 

 پوتوس (پتوس):

گل آپارتمانی پوتوس رونده انتخاب بسیار مناسبی برای قفسه‌ها و تقریبا هر محیطی است. پوتوس ابلق یک تصفیه کننده هواست که هوا را از آلاینده هایی مانند فرمالدهید و کربن مونوکسید پاک می‌کند. در واقع پوتوس یکی از  گل های آپارتمانی مفید است.

 

پوتوس، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

شرایط نگهداری از گل آپارتمانی پوتوس:

گل آپارتمانی پوتوس در نور زیاد ولی غیرمستقیم خورشید به خوبی رشد می‌کند، ولی در نور کم و متوسط هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. اگرچه در نور کم، سرعت رشد گیاه هم کم می‌شود.
پوتوس با نور لامپهای فلوئورسنت هم رشد می‌کند.

 

پوتوس، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

آبیاری: بیش از حد گل آپارتمانی پوتوس را آبیاری نکنید. غرقاب شدن باعث از بین رفتن گیاه می‌شود.اگر نور زیادی به گیاه می‌تابد، هنگامی که تقریبا رطوبت خاک نصف شد، پوتوس را آبیاری کنید. اما اگر نور کمی به آن می‌رسد، از میزان آب کم کنید.

 

 

 

 

فیکوس بنجامین:

گل های آپارتمانی فیکوس برگ هایی براق و پهن دارند که چرمی هستند و نوک تیزی دارند. تنه گیاه فیکوس پهن و عریض است و تا دو متر قطر خواهد داشت. ریشه های هوایی که در خاک دارد برای پشتیبانی کردن شاخه های سنگین می باشد. برگ های بیضی شکل آن براق هستند.

 

بنجامین، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

شرایط نگهداری فیکوس بنجامین:

گل های آپارتمانی فیکوس به نور کافی خورشید نیاز دارند. اما آن را هرگز زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید، نور مستقیم و فیلتر نشده باعث سوختن برگهای گیاه می‌شود. در ماه های گرم هر ده روز یکبار و در زمستان هر دو هفته یک بار به گیاه آب بدهید.

بنجامین، گل، گل آپارتمانی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

هدف از تألیف این مقاله معرفی گل های آپارتمانی و روش های نگهداری آنها بوده. امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مناسب و کاربردی بوده باشد و بتوانید از آن استفاده لازم را ببرید.

 

 

 

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *