خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی

مقالات

15 شهریور 1401 744 بازدید

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی،مردم جنوب به مهمان‌نوازی و خونگرمی معروفند؛ آ‌ن‌ها با غذاهای خوش‌طعم و خوش‌عطر خود همیشه میزبان میهمانان هستند. در این مطلب از ایران مشاغل ، از غذاهای محبوب دزفول، هرمزگان، بوشهر، قشم و… خواهیم گفت از خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی. شاید دل‌تان خواست این غذا‌ها را درست کنید یا در سفر به جنوب از این غذاها امتحان کنید.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،قلیه ماهی ،ایران مشاغل

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی

قلیه ماهی

بی‌دلیل نیست که با شنیدن نام غذاهای جنوبی ذهن‌مان به سمت قلیه ماهی می‌رود؛ این غذا واقعا از خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی است. البته قلیه ماهی واقعی را هرجا نمی‌توان امتحان کرد. خوردن این غذا از دست آشپزان ماهر جنوبی چیز دیگری است. رب انار، سبزی قلیه (شنبلیله، گشنیز) پیاز، فلفل، نمک، تمبر هندی، سیر و ادویه جات مواد اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند. اگر راهی جنوب کشورمان شدید حتما دستورپخت و راز خوشمزگی قلیه ماهی را از مردم این دیار بپرسید.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،ماهی صبور ،ایران مشاغل

ماهی صبور

ماهی صبور میان ماهی‌های جنوب طرفداران بی‌شماری دارد. آن‌ها این ماهی را روی آتش کباب و اغلب آن را با نان میل می‌کنند. برای اینکه این ماهی طعم بهتری بگیرد و روی آتش نسوزند، مقداری سبزی ماهی، تمبر هندی، رب، سیر و ادویه‌جات را روی شکم آن می‌ریزند. امتیاز ویژه این غذا سالم بودن آن است؛ چراکه با هیچ روغنی سرخ نمی‌شود.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،سمبوسه جنوبی ،ایران مشاغل

سمبوسه

این غذا در سراسر ایران پرطرفدار است و بسیار پخته می‌شود. اما سمبوسه نخستین‌بار در جنوب کشورمان پخته شد و بعد به سراسر ایران راه پیدا کرد. نان لواش، گوشت، سبزیجات معطر، سیب‌زمینی و ادویه‌جات از جمله مواد اصلی این غذا هستند.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،قیمه بوشهری ،ایران مشاغل

 

قیمه بوشهری

قیمه بوشهری یک خورشت له شده و قرمزرنگ است. طعم قیمه بوشهری شبیه قیمه‌هایی که تا به حال خورده‌اید نیست و جز خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی محسوب میشود. مواد اولیه این قیمه سیب‌زمینی، رب، پیاز، لیمو عمانی، زعفران و دارچین است. قیمه بوشهری طعم تقریبا ترش و شوری دارد. اهالی بوشهر این غذا را  اغلب با شکر پلو می‌خورند.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،ایپوزی ،ایران مشاغل

اوپیوزی

اوپیوزی نام یکی از غذاهای محلی دزفول است. این غذا بسیار راحت و سریع پخته می‌شود و به اشکنه شباهت دارد. گردو، شکر، زردچوبه، رب انار، تخم مرغ، پیاز، نان خشک و ادویه‌جات مواد اصلی اوپیوزی را تشکیل می‌دهند.از خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی میتوان به این غذا اشاره داشت.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،بلالیت ،ایران مشاغل

بلالیت

صبحانه‌های مردم جنوب بسیار مقوی است. شیره خرما در صبحانه‌های این خطه به وفور دیده می‌شود. بلالیت یکی از صبحانه‌های پرطرفدار مردم بوشهر و بندرعباس است. جالب است بدانید ماده اصلی این غذا را ماکارونی تشکیل می‌دهد. شیره خرما، شکر، هل، گلاب و روغن از مواد دیگر این غذای خوشمزه هستند.

 

 

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،خوراک خرچنگ ،ایران مشاغل

 

خوراک خرچنگ یا سینگو

اگر غذاهای دریایی دوست دارید، حتما سینگو را هم می‌پسندید. در جنوب، خرچنگ مانند ماهی به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شود. خرچنگ‌ را هم به صورت درسته می‌توان طبخ کرد و هم می‌توان گوشت آن را جدا کرد. برای اینکه خرچنگ درسته پخته شود باید نخی دور آن بپیچید تا شکل آن آسیب نبیند. در غیر این صورت، خرچنگ را در قابلمه‌ای بگذارید و روی آن را نمک بپاشید. وقتی خرچنگ پخته شد می‌توانید گوشت آن را جدا کنید. توجه داشته باشید که درون چنگال‌های خرچنگ نیز گوشت وجود دارد.

خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی ،غذاهای جنوبی خوشمزه ،ماهی مرکب ،ایران مشاغل

انکاس (ماهی مرکب) خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی

ماهی مرکب از خوشمزه‌ترین غذاهای جنوبی است که ، گوشت سفید و بی‌استخوانی دارد. البته این نوع ماهی زیاد در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دیده نمی‌شود. چراکه ماهی مرکب بیشتر صادر می‌شود. می‌توانید این ماهی را سفارش دهید. هنگام پخت ماهی مرکب آن را به قطعات مکعبی کوچکی تبدیل کنید و یک خوراک خوشمزه از آن درست کنید. نام دیگر این غذا انکاس است.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *