خوش بوترین پادشاه تاریخ

خوش بوترین پادشاه تاریخ در قرون 14 و 15 میلادی که سفرهای کاشفان مشهور تاریخ در جریان بود، مواد بسیار کمیاب و خاص مانند کوکا یا دانه قهوه، وانیل و فلفل راه خود را به صنعت عطرسازی پیدا کردند. خلاقیت عطرسازان با گذشت زمان بیشتر می‌شد و با وارد کردن شکوفه‌های درخت پرتقال از شرق، گل یاس و چندین گیاه دیگر، عطرها روز به روز خوش‌بوتر می‌شدند. با ایران مشاغل همراه باشید.

 

تاریخچه خوش بوترین پادشاه تاریخ

خوش بوترین پادشاه تاریخ ،در اواخر قرن 15 و با شروع شدن قرن 16 میلادی، فرانسه جای ایتالیا را به عنوان مرکز صنعت عطر می‌گیرد. همسر هنری دوم، Catherine de Medici علاقه بسیار زیادی به دستکش‌های چرمی و عطر داشت. از آنجایی که چرم دباغی شده بوی بسیار بدی دارد، کاترین به دستکش‌های چرمی‌اش عطرهای مختلفی می‌زد تا بوی بد چرم را مخفی کند. علاقه او به دستکش‌های چرمی باعث شد که دباغی‌های زیادی در فرانسه شروع به کار کنند و در مقابل آن، عطر فروشی‌های بسیاری هم در سرتاسر فرانسه باز شدند تا خدمات خود را در اختیار این ملکه قرار بدهند. بدین ترتیب، فرانسه جای ایتالیا را به عنوان مرکز صنعت عطر گرفت.

خوش بوترین پادشاه تاریخ

خوش بوترین پادشاه تاریخ ،اما از کسانی که در دنیای عطر و ادکلن انقلابی بزرگ ایجاد کرد، پادشاه فرانسه، لویی 14ام بود که لقب “خوش‌بوترین پادشاه تاریخ” را به او اختصاص داده‌اند. دلیل اینکه این لقب به لویی 14ام تعلق دارد، آنچه که انتظار دارید نیست. او در طول عمرش (77سال) تنها سه بار حمام رفت و دلیلش ترس بسیار زیاد او از حمام رفتن بود. در قرن 17 میلادی، این عقیده وجود داشت که آب ناقل انواع بیماری‌ها است و از آنجایی که اشراف‌زادگان فرانسوی تمایلی به مرگ نداشتند، باورشان بر این بود که حمام نرفتن، آن‌ها را نامیرا می‌کند.

کاخ ورسای در قرن 17 به معطر بودن معروف بود. در آن دوره، خدمتکاران سخت مشغول مخفی کردن بهداشت ضعیف مردم آن دوره بودند و با اسپری کردن عطر بر همه چیز و همه کس، این استانداردهای ضعیف بهداشت را با بوی خوش گل و اسانس‌های مختلف مخفی می‌کردند. لویی شخصی بود که استانداردهای عطرسازی را جا به جا کرد چون هر هفته به عطار شخصی‌اش دستور می‌داد تا عطری جدید با بویی جدید برای او تولید کند. لویی می‌خواست که پیراهن‌های او همیشه آغشته به بهترین عطرها باشد و یکی از آن‌ها Aqua Angeli بود که ترکیبات و طرز تهیه آن بسیار سخت و زمان بر بود.

 

Aqua Angeli عطر محبوب لویی 14‌ام

این عطر این گونه تهیه می‌شد: ترکیبی از چوب آلوئه (مغز معطر یک درخت)، جوز هندی، استوراکس (نوعی صمغ درخت که بوی شیرین دارد)، میخک و بنزوئین (نوعی دیگر از صمغ درخت) در گلاب جوشانده می‌شدند تا پخته شوند. سپس این ترکیب به مدت یک روز و شب استراحت می‌کرد و بعد از آن آب گل یاس و شکوفه درخت پرتقال و در نهایت چند تکه مشک به آن اضافه می‌گشت.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *