اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی، در بدن تاثیر بسیار زیادی دارد و دارای عوارض مخربی در بدن و متابولیسم بدن میباشد، برای آگاهی از این اثرات و جلوگیری از آن همراه ما باشید. ایران مشاغل سامانه سراسری برتر ثبت مشاغل کشور، در این مقاله از ایران مشاغل قصد دارد شما را با این تاثیرات آشنا کند بنابراین تا انتهای مطب همراه ما باشید.

اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی، عوارض کم خوابی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی

حجم زیاد کارها و مشکلات اقتصادی، استرس و فشار روانی در زندگی شخصی و شغلی، حضور پررنگ شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای ارتباط دیجیتال در زندگی ما، گوشی‌های موبایل و نرم‌افزارهای آنها که نیمه‌های شب در رختخواب هم در دسترس‌اند و با انواع ابزارها و مکانیزم‌های گیمیفیکیشن ما را به سمت خود می‌کشانند، به استفاده از خود، وسوسه می‌کنند، تنها برخی از علت‌هایی هستند که ساعت خواب روزانه یا لااقل کیفیت خواب روزانه‌ی ما را کاهش داده‌اند.

 

اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی، عوارض کم خوابی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

همه ما شنیده‌ایم و می‌دانیم که خواب برای بدن لازم است؛ اما ممکن است با عوارض کم خوابی و  کم خوابی و مضرات آن کمتر آشنا باشیم و ندانیم که آثار خطرناک کمبود خواب می‌تواند همه‌ی جنبه‌های زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

 

 

افزایش اشتها
علاقه به غذاهای کالری بالاتمایل به رفتارهای تکانشی (از جمله غذا خوردن زیاد یا میل بی‌دلیل به خوردن غذا وقنی نیازی به انرژی آن ندارند)احتمال دارد بگویید: «کسی که کمتر می‌خوابد، بیشتر بیدار است و قاعدتاً فعالیت فیزیکی بیشتری دارد. پس واقعاً هم به کالری بیشتری نیاز خواهد داشت.»این حرف شما درست است. اما میزان کالری ناشی از خوردن غذا، اغلب خیلی بیشتر از این نیاز اضافه است.

 

 

 

عصبانی شدن و رابطه آن با کم خوابی

بروز مشکلات متعدد بینایی از جمله آثار خطرناک بی خوابی است مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد بی خوابی می‌تواند عوارض زیر را در سیستم بینایی به همراه داشته باشد: محدود شدن حوزه‌ی دید، تار شدن دید، دوگانه‌بینی هر چه مدت زمان نخوابیدن شما افزایش یابد، خطاهای بینایی‌تان هم افزایش خواهد یافت.

 

اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی، عوارض کم خوابی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

عوارض روانی

عوارض روانی بی خوابی بیش از حد است که گاه در همان لحظه خود را نشان نمی دهد، تاثیرات روانی بی خوابی شامل موارد زیر می باشد:

افسردگی و تحریک پذیری: تغییرات خلق و خویی به عنوان اولین نشانه های نخوابیدن به شمار می رود این عامل موجب می شود در برخورد با خانواده رفتار تندی انجام دهید و حتی دوستان خود را ا دست دهید یا در محیط کار فضای اتاق را با برخوردهای نادرست خود متشنج کنید. یکی از اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی میباشد.

اثرات و عوارض کم خوابی و بی خوابی، عوارض کم خوابی، ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

سیستم ایمنی بدن

هنگامی که در خواب به سر می برید، سیستم ایمنی بدن تان، ترکیبات محافظتی ضد عفونی مانند سیتوکین تولید می کند. دستگاه ایمنی برای مبارزه با مهاجمان خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها از این ترکیبات استفاده می کند. سیتوکین ها همچنین به شما کمک می کنند که بخوابید، و به سیستم ایمنی بدن، انرژی لازم جهت محافظت از بدن تان را می بخشد.

 

محروم شدن از خواب مانع از این می شود که سیستم ایمنی بدن تان، نیروهای پشتیبانی خود را تشکیل دهد. اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن تان ممکن است قادر به غلبه بر مهاجمان نباشد. این امر ممکن است مدت بهبودی شما از بیماری ها را طولانی سازد. بی خوابی طولانی مدت همچنین خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.که یکی از عوارض کم خوابی میباشد.

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *