فواید و معایب موبایل هوشمند

مقالات

24 شهریور 1401 13184 بازدید
فواید و معایب موبایل هوشمند ،گوشی هوشمند ،موبایل ،کاربرد موبایل ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

فواید و معایب موبایل هوشمند

فواید و معایب موبایل هوشمند،امروز تکنولوژی جزء جدایی ناپذیری از زندگی بشری شده و هر فردی در هر جایگاهی که باشد نیاز دارد از تکنولوژی جهت پیشبرد آسان تر و بهتر کارهای خود استفاده کند. در ساده ترین شکل استفاده از تکنولوژی میتوان به استفاده از گوشی هوشمند توسط انسان ها اشاره کرد که یک مورد همه گیر میباشد. در این مطلب از ایران مشاغل قصد داریم برخی از فواید و معایب موبایل هوشمند را باهم بررسی کنیم.

فواید و معایب موبایل هوشمند ،گوشی هوشمند ،موبایل ،کاربرد موبایل ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

مزایای داشتن موبایل هوشمند :

هر وسیله ای بایستی یک سری مزایا برای استفاده کننده آن داشته باشد . انسان هیچگاه از وسیله ای که مورد نیازش نباشد و یا مزایایی برای آن نداشته باشد استفاده نخواهد کرد . گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند . یک گوشی هوشمند مزایایی زیادی برای استفاده کننده آن دارد که برخی از آنها به شرح ذیل است .

 

۱- تجارتی پرسود  با  گوشی های هوشمند

از یک سوء استفاده از تلفن های همراه جدید کار و ارتباطات را برای کاربران آن ساده کرده و از طرف دیگر یک تجارت بسیار پرسود را برای تولید کنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارهای سیستم عامل اندروید و IOS  بوجود آورده است . در این میان اگر فقط به برنامه اینستاگرام نگاهی بیندازید متوجه میشود این برنامه چگونه توانسته بسیاری از مردم دنیا را به خود مشغول کند و چه سودهای سرشاری از طریق این اپلیکیشن موبایلی هم برای خود توسعه دهندگان این برنامه و هم کاربران آن داشته است.

 

استفاده از پیج های اینستاگرامی با فالور بالا ، روزانه درآمدهای هنگفتی را نصیب صاحبان اینگونه صفحه ها میکند. اگر چند سال قبل از درآمد روزانه میلیونی از این طریق این روش صحبت میشد قطعا همه آن را یک رویای شیرین میدانستند و فکر اینکه بتوان به این سادگی از پیج های اینستاگرام درآمد داشت را قبول نداشتند .

۲- صرفه جویی در زمان و کارها

 

در ساده ترین شکل دیگری که میتوان به اهمیت داشتن تلفن های همراه امروزی اشاره کرد این است که در وقت و بسیاری منابع صرفه جویی صورت میگیرد . برای مثال با داشتن یک تلفن همراه اندرویدی با آن همه برنامه متنوع و کاربر پسند بسیاری از کارهای بانکی به سادگی صورت میگیرد و هر بانکی برای خود اپلیکیشن خاص خودش را ساخته که میتوانید به کمک آن به سادگی تا ۹۸ درصد عملیات بانکی را به سادگی انجام دهید.

فواید و معایب موبایل هوشمند ،گوشی هوشمند ،موبایل ،کاربرد موبایل ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

۳- عکاسی توسط موبایل های هوشمند

یکی دیگر از مزایایی استفاده از موبایل هوشمند که میتوان به آن اشاره کرد عکاسی و فیلم برداری در هر مکان و هر زمانی میباشد . شما با داشتن یک تلفن همراه هوشمند در هر لحظه ای که اراده کنید قادر خواهید بود عکس بگیرید و یا فیلم برداری داشته باشید . کیفیت دوربین های تلفن های همراه نیز روز به روز در حال افزایش است و پایین ترین کیفیت دوربین گوشی های موبایل در حال حاضر حداقل ۱۳ مگاپیکسل است .فواید و معایب موبایل هوشمند بسیار بالا بوده و ما فقط چند نمونه را به شما گفته ایم.

۴- هزینه رایگان و کیفیت بالا در ارتباطات اینترنتی

یکی دیگر از مزایایی که استفاده ازموبایل هوشمند برای استفاده کنندگان آن دارد صرفه جویی در هزینه های ارتباطات و کیفیت آن میباشد . اگر مجدد به گذشته رجوع کنیم خواهیم دید ۲۰ سال قبل برای ارتباط با عزیزانمان در راههای دور و یا خارج از کشور نیاز بود هزینه های بسیار سرسام آوری را برای مکالماتی که داشتیم پرداخت نماییم ولی در حال حاضر و به لطف استفاده از گوشی های هوشمند این هزینه ها رایگان شده و حتی تماس های تصویری با بهترین کیفیت توسط برنامه های اندرویدی وIOS  فراهم شده است. اگر بخواهیم چند نمونه از برنامه های تماس تصویری را مثال بزنیم میتوان به ایمو  ، واتساپ و اسکایپ اشاره کرد.

 

برخی از معایب موبایل هوشمند

۱- اعتیاد به تلفن همراه

همانگونه که در بالا نیز گفتیم استفاده نامناسب و نا به جا از گوشی های هوشمند میتواند اعتیاد آور باشد . شما بایستی بصورتی از این دستگاه مفید استفاده کنید که اعتیاد به استفاده بی دلیل از آن نداشته باشید . مسئله اعتیاد به موبایل یک موضوع مهم تلقی می شود و در کشور های مختلف کلینیک های مختلفی برای ترک اعتیاد ساخته شده است. از نظر روانپزشکی انسان نباید خود را به گوشی هوشمند خود وابسته کند چون باعث می شود در خیلی از روابط های اجتماعی و خانوادگی با مشکل برخورد نماید .

 

2- گم شدن گوشی و لو رفتن اطلاعات

همیشه این امکان وجود دارد که گوشی خود را در مکانی جاگذاشته و یا از شما سرقت شود . اگر اطلاعات مهمی از قبیل شماره کارتهای بانکی ، عکس ها ، فیلم ها ، پیامک های شخصی و ایمیل های شما در اختیار افراد ناشناس قرار گیرد میتواند مشکلات بسیار زیادی برای شما درست کند. پس لازم است اطلاعات مهم شما در گوشی هوشمند شما قرار نگیرد تا اگر این مشکل برای شما پیش آمد فقط یک خسارت مالی کوچک جهت خرید موبایل بر روی دست شما باشد .

فواید و معایب موبایل هوشمند ،گوشی هوشمند ،موبایل ،کاربرد موبایل ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

3-کاهش مهارت‌های ارتباطی

جایگزینی این تکنولوژی به جای ارتباطات حضوری تا حدود زیادی ارتباطات انسان‌ها را به حداقل رسانده است. افزایش اینگونه ارتباطات به کاهش روابط حضوری منجر میشود.قطعا اینگونه ارتباطات نمیتواند جایگزین مناسبی برای ارتباطات نزدیک با یکدیگر باشد و هرگز جایگزین مناسبی برای ارتباط کلامی و عاطفی میان گروه دوستان و آشنایان نیست.

4/5 - (14 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *