مضرات نوشابه

مقالات

15 مرداد 1401 300 بازدید
مضرات نوشابه،ضررهای نوشابه،نوشابه،نوشابه گازدار،نوشابه مشکی،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

مضرات نوشابه

مضرات نوشابه،با گرم شدن هوا و روزه داری در هوای گرم تمایل به نوشیدنی شیرین، خنک و گازدار هم افزایش می‌یابد، اما نباید فراموش کنیم که نوشابه گازدار مضرات فراوانی دارد که از پوسیدگی دندان و مشکلات گوارشی پا را فراتر می‌گذارد و بیماری‌های قلبی، کلیوی و چاقی را که خود زمینه ساز انواع بیماری هاست به دنبال می‌آورد.در این مقاله از ایران مشاغل به برخی از مضرات نوشابه میپردازیم.

 

مضرات نوشابه،ضررهای نوشابه،نوشابه،نوشابه گازدار،نوشابه مشکی،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

مضرات نوشابه گازدار که از آن بی خبرید!

 

دیابت از مضرات نوشابه

هم نوشابه معمولی و هم نوشابه رژیمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در ارتباط هستند. افزایش قند خون بدن را مجبور می‌کند قند را به چربی در کبد تبدیل کند. ذخایر چربی موجود در کبد طی شش ماه، ۱۵۰ درصد افزایش می‌یابد.مضرات نوشابه بسیار فراوان است که دیابت یکی از آنهاست

پوسیدگی دندان از مضرات نوشابه

نوشابه حاوی اسیدهایی مثل «اسید فسفریک و اسید کربنیک» است. این اسیدها باعث ایجاد یک محیط به شدت اسیدی در دهان می‌شود و دندان‌ها را در مقابل پوسیدگی آسیب‌پذیر می‌کند.

سرطان زا بودن از مضرات نوشابه
رنگ کاراملی نوشابه با سرطان‌ها مرتبط است؛ رنگ قهوه‌ای مصنوعی در نوشابه فرآیندی شیمیایی است که از شکر سوخته درست نشده است. بوسیله واکنش قند با آمونیاک و سولفیت زیر فشار بالا و دما درست شده است. این واکنش‌های شیمیایی منجر به شکل گیری ۲ – (۲ – MI) و ۴ (۴ – MI) می‌شوند که در مطالعات انجام شده توسط دولت نشان داد منجر به سرطان ریه، کبد، یا سرطان خون، تیروئید در موش‌های آزمایشگاهی می‌شود.
مضرات نوشابه،ضررهای نوشابه،نوشابه،نوشابه گازدار،نوشابه مشکی،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور
نوشابه سطح کلسیم را کاهش می‌دهد:
نوشابه‌ها حاوی فسفریک اسید هستند مقادیر زیادی از کلسیم استخوان را کاهش می‌دهد. پس از مطالعه چندین هزار مرد و زن، محققان در دانشگاه تافتس، دریافتند زنانی که روزانه ۳ یا بیشتر نوشابه می‌نوشند، تقریبا ۴ درصد از تراکم مواد معدنی استخوان را در باسن خود دارند، هر چند که محققان کلسیم و جذب ویتامین د را کنترل می‌کنند.
نوشیدن نوشابه متابولیسم را تغییر می‌دهد و مانع از کاهش وزن می‌شود:
 هانس، مدیر گروه ورزش و توان بخشی در دانشگاه بنگور، انگلستان، دریافته است که نوشیدن نوشابه به طور منظم می‌تواند متابولیسم بدن انسان را تغییر دهد. شرکت کنندگان روزانه ۱۴۰ گرم شکر مصرف می‌کنند (که کم‌تر از دو قوطی نوشابه است)متابولیسم آن‌ها بعد از چهار هفته تغییر کرد و برای آن‌ها سخت شد که چربی را بسوزانند و وزن کم کنند.اضفه وزن نیز یکی دیگر از مضرات نوشابه است.

ضرر‌هایی که با خوردن نوشابه به خود می‌زنید

متاسفانه مصرف نوشابه‌های گازدار بطور فزاینده در میان مـردم دنیا بخصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رواج پیدا کرده است. و باید بدانید یک واقع تلخ در مورد نوشابه‌ها این است که به آن‌ها عمدا کافئین افزوده میگردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند و این کافئین موجود در نوشابه‌های گازدار نسبت به دیگر نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای سریع‌تر جذب بدن می‌شود. مضرات نوشابه بیشتر از فواید نداشته آن است.

 

مضرات نوشابه،ضررهای نوشابه،نوشابه،نوشابه گازدار،نوشابه مشکی،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *