فواید پسته تازه در بارداری

فواید پسته تازه در بارداری،پسته دارای پروتئین زیادی است و پروتئین هم یکی از مواد مغذی ضروی در دوران بارداری است و می‌تواند در رشد عضله و بافت یک کودک تاثیرگذار باشد. همچنین پسته می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون نیز کمک کند؛ بنابراین می‌تواند به کنترل سطح چربی در بارداری کمک نماید. با ایران مشاغل همراه باشید.

۱- مصرف پسته به رشد جنین کمک می‌کند

پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین است که برای رشد بافت‌ها و عضلات جنین ضروری است. برای بسیاری از زنان باردار اضافه وزن در دوران بارداری موجب نگرانی است. پسته با تنظیم سطح قند خون، موجب کنترل وزن می‌شود.

۲- مصرف پسته سطح چربی را متعادل می‌کند

فواید پسته تازه در بارداری ،غلظت بالای اسیدهای چرب اشباع نشده در پسته باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح کلسترول خوب می‌شود. بنابراین مصرف پسته باعث ایجاد تعادل در چربی‌ها و کاهش نسبت کلسترول بد به کلسترول خوب می‌گردد.

۳- مصرف پسته سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

فواید پسته تازه در بارداریپ ،پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله کاروتن، مواد پلی‌فنولیک و ویتامین A و E است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کنند.

۴- مصرف پسته از کم خونی جلوگیری می‌کند

فواید پسته تازه در بارداری  ،پسته سرشار از آهن و سایر مواد معدنی ضروری است که به تشکیل گلوبول‌های های قرمز خون کمک می‌کنند. گنجاندن این پسته در رژیم غذایی به میزان کافی به پیشگیری از کم خونی کمک می‌نمایند. به ویژه در دوران بارداری که بدن مادر بیش از حد معمول به سلول‌های خونی نیاز دارد.

۵- مصرف پسته یبوست را بهبود می‌بخشد

پسته غنی از فیبر است و بنابراین به هضم آسان و افزایش تحرکات روده کمک می‌کند. همچنین پسته می‌تواند یبوست را که به دلیل تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ایجاد می‌شود را تسکین دهد.

۶- پسته ماهیت ضدالتهابی دارد

پسته ماهیت ضد التهابی دارد و به مبارزه با درد مفاصل و تورم که در زمان بارداری شایع است کمک می‌کند.

۷- مصرف پسته برای رشد مغز جنین مفید است

پسته حاوی مقادیر خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند اسیدهای اولئیک و لینولئیک است. این اسیدهای چرب برای رشد مغز کودک ضروری هستند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *