خواص پسته تازه چیست

مقالات

31 شهریور 1401 274 بازدید
خواص پسته تازه چیست ،فواید پسته ،پسته ،پسته خام ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

خواص پسته تازه چیست

خواص پسته تازه چیست، خواص پسته تازه برای سلامت بدن بی نظیر می‌باشد. این آجیل یک از خوراکی‌های خوش طعم و بسیار سالم به‌حساب می‌آید. این دانه خوراکی حاوی چربی‌های سالم بوده و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. علاوه‌بر این پسته دارای چندین ماده مغذی ضروری است که به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک می‌کنند. ایران مشاغل قصد دارد در این مطلب ب برخی از خواص پسته تازه بپردازد.

 

خواص پسته تازه چیست ،فواید پسته ،پسته ،پسته خام ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

خواص پسته تازه بیشتر است یا خشک؟!

پسته تازه، در زمان و فصل برداشت آن در دسترس می‌باشد. پسته تازه سرشار از ویتامین و مواد مغذی طبیعی است. اما همین آجیل پرخاصیت هنگامی که فصل‌اش تمام می‌شود و به صورت خشکبار وارد بازار می‌گردد، نه تنها ممکن است بسیاری از خواص خود را از دست بدهد بلکه اگر در شرایط مناسب نگه‌داری نشده باشد می‌تواند حاوی سم افلاتوکسین نیز بشود.

خواص پسته تازه چیست ،فواید پسته ،پسته ،پسته خام ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

خواص پسته تازه در طب سنتی

پزشکان و محققان طب سنتی، با اشاره به اینکه مغز پسته به علت داشتن آهن بالا خون‌ساز است به کسانی که از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج می‎برند توصیه به مصرف پسته می‌کنند. از نظر ایشان تقویت مغز و ذهن، باز کردن مجاری کبد، آرامش بخش قلب و آرام کردن اعصاب، تسکین دهنده سرفه، درمان اسهال‌های معمولی و اسهال خونی از جمله خاصیت‌های این آجیل پرخاصیت می‌باشد. البته باید توجه داشت که بسیاری از مطالب ارئه شده توسط این اشخاص اعتبار علمی نداشته و در هیچ محکمه‌ای مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

 

پسته یکی از اقلام مهم و ثابت آجیل ایرانی است که خواص پسته تازه پتاسیم بالایی دارد و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بالایی در بین بسیاری از خانواده‌ها برخوردار می‌باشد. برخی از شهرهای ایران همچون کرمان و رفسنجان، مرکز اصلی کشت و تولید این محصول می‌باشد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین فواید پسته تازه آشنا کنیم تا از این پس با آگاهی بیشتری این آجیل بی‌نظیر را استفاده کنید.

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *