پودر فیکس کننده آرایشی

مقالات

12 خرداد 1401 426 بازدید
پودر فیکس

پودر فیکس کننده آرایشی

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس کننده آرایش پودری است که روی مواد آرایشی مایع مثل فاندیشن یا کانسیلر قرار می‌گیرد و آنها را تثبیت می‌کند. باوجود این پودر دوام آرایش‌تان بیشتر و برق زیاد و مصنوعی مواد لایه زیرین کم می‌شود. پودرهای فیکساتور یا فیکس‌کننده هم به شکل رنگی در بازار موجود هستند و هم بی‌رنگ. موادی مانند فاندیشن‌ها رطوبت زیادی دارند، این باعث می‌شود که آلودگی‌ها را به خود جذب کنند و به‌مرور زمان هم پاک شوند. اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنید، لایه‌ای محافظ برای آرایش‌تان به‌وجود می‌آید که آن را از آلودگی و پاک‌شدن دور نگه می‌دارد.در ادامه مقاله در ایران مشاغل  به ویژگی های پودر فیکس می پردازیم.

 

پودر فیکس

 

 

کسانی که پوستی چرب دارند، عرق می‌کنند و تعریق زیاد منافذ پوستی‌شان باعث می‌شود که آرایش‌شان پاک شود. حالا اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنند، دیگر لازم نیست که نگران بی‌دوامی آرایش‌شان باشند. البته استفاده از این پودرها واجب و ضروری نیست. گاهی، زمانی که به مهمانی و مراسم مهمی می‌روید که چندین ساعت طول می‌کشد، استفاده از پودر فیکس کننده آرایش می‌تواند گزینه خوبی باشد. اساسا، استفاده از پودرهای فیکساتور مناسب افرادی است که پوست‌های چرب دارند.

 

کدام رنگ پودر فیکس برای صورتتان مناسب است؟

 

 

رنگ های پودر فیکس

 

پودرهای فیکس‌کننده به شکل بی‌رنگ و رنگی به بازار عرضه می‌شوند. اگر بی‌رنگ‌شان را خریداری کنید، هیچ رنگ خاصی به پوست‌تان اضافه نمی‌کنند و از نظر رنگی اثری روی رنگ صورت‌تان نخواهند داشت. اما اگر به سراغ رنگی‌ها بروید، دو سناریو قابل‌وقوع خواهد بود. نخست اینکه اگر میان رنگ پودر فیکس کننده آرایش و مواد آرایشی روی صورت مثلا کانسیلر یا فاندیشن تفاوت باشد، ترکیب رنگی‌شان چیزی خواهد شد که انتظار ندارید: شاید تیره‌تر از انتظار، شاید هم روشن‌تر.

 

حالت دوم این است که رنگ مواد زیرین فیکساتور با آن در هماهنگی کامل باشد که در این صورت، جلوه رنگی بسیار خوبی روی پوست‌تان ایجاد می‌شود. اگر قرار است که فیکس‌کننده رنگی استفاده کنید، حتما به تناسب آن با رنگ پوست خودتان و مواد آرایشی زیرینش دقت به خرج بدهید.

 

 

پودر فیکس

در آخر

کسانی که پوست‌های خشک دارند، معمولا آرایش را بهتر و به‌مدتی طولانی‌تر روی پوست نگه می‌دارند. به‌طور کلی، فیکساتورها از وسایل ضروری آرایش نیستند اما می‌توانند نقش ناجی پوست‌های چرب را ایفا کنند و مانع از پاک‌شدن آرایش به دلیل گذشت زمان و تعریق و چربی پوست شوند.

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *