اهمیت استفاده از دوریبن مدار بسته

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته : چرا باید از دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته

افزایش جرم و وقوع سرقت به‌عنوان یک اتفاق معمول، اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته را بیش‌ازپیش برجسته می‌کند. بر همین اساس، دوربین‌های مداربسته ابزاری اساسی هستند که علاوه بر ایمن نگه‌داشتن اموال شما ایمنی محیط را ارتقا بخشیده و باعث کاهش جرم و سرقت می‌شوند. در سال‌های اخیر نیز، خرید دوربین‌ مداربسته در بین مردم بسیار رواج یافته است و اکنون در اکثر مکان‌ها از جمله فضاهای عمومی و معابر، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، دفاتر، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، پارکینگ‌ها، خانه‌ها و غیره برای ارتقای امنیت مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دوربین مداربسته چیست؟

cctv ، دوربین مداربسته یا تلویزیون مداربسته، سیستمی است که به شما امکان می‌دهد در جریان آنچه در محل کار، خانه و اطراف آن اتفاق می‌افتد، قرار بگیرید. دوربین‌ها و مانیتورها شما را قادر می‌سازند تا رویدادها را به صورت زنده مشاهده کرده و فیلم‌های ضبط شده‌ها را به صورت بایگانی ذخیره کنید.

مانیتور دوربین مداربسته را با یک تلویزیون عادی اشتباه نگیرید. محتوای ضبط شده توسط دوربین‌ها پخش عمومی نمی‌شوند بلکه تنها به تعداد محدودی نمایشگر متصل می‌شوند. از جمله کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازدارنده فعالیت‌های مجرمانه

شاید بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته، ایجاد شرایط بازدارنده برای سارقان و مجرمان است. اگرچه لزوماً مانع انجام فعالیت‌های غیرقانونی نمی‌شود، اما انجام کار را برای آنها دشوارتر می‌کند، بنابراین میزان جرم و جنایت را در کل منطقه کاهش می‌دهد. دوربین‌ها علاوه بر بازدارندگی مجرمان از ارتکاب جرم، در تعیین محکومیت در صورت ارتکاب یا عمل مجرمانه نیز مؤثر هستند. پیشگیری از حادثه بسیار بهتر از مقابله با آن پس از وقوع است.

مطالعات نشان داده است که استفاده از دوربین‌ مداربسته باعث کاهش 51 درصدی جرم در پارکینگ‌ها و کاهش 23 درصدی در مکان‌های عمومی شده است.

همچنین 70 درصد از سارقین از طریق درب ورودی به خانه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، در حالی که 30 درصد باقیمانده از پنجره‌ها به‌عنوان ورودی استفاده می‌کنند؛ بنابراین، تنظیم دوربین‌ها به سمت ورودی‌های اصلی و مکان‌های استراتژیک خانه یا محل کار، کارایی دوربین‌های مداربسته را ارتقا می‌دهد.

دوربین های مداربسته در کاهش وقوع جرم موثر هسند

 

آرامش خاطر با استفاده از دوربین مداربسته

از دیگر اهمیت‌های استفاده از دوربین‌های مداربسته، به‌ویژه در مناطقی که میزان جرم در آن‌ها بالا است، ایجاد احساس امنیت و اطمینان خاطر در افراد است.

با پیشرفت فناوری، بسیاری از مدل‌های پیشرفته‌تر دوربین‌های مداربسته به‌صورت بی‌سیم ارائه می‌شوند، به این معنی که می‌توان آنها را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه خود مشاهده و کنترل کرد. این قابلیت امکان بررسی و نظارت بر خانه یا محل کار را تنها با یک کلیک فراهم می‌سازد.

دوربین‌های امنیتی می‌توانند شما را از آنچه در خانه اتفاق می‌افتد مطلع کنند. حتی وقتی خارج از شهر هستید، می‌توانید با تلفن هوشمند خود اعلام حضور کنید و ببینید که اوضاع چگونه پیش می‌رود و همچنین با اطمینان از ایمن بودن عزیزانتان راحتی بیشتری خواهید یافت.

آرامش خاطر با بهره گیری از دوربین های مداربسته

برای ثبت شواهد

بیشترین اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته در زمان وقوع سرقت یا هر جنایت دیگری برجسته‌تر می‌شود، چراکه پلیس می‌تواند از فیلم‌های دوربین مداربسته برای تجزیه‌وتحلیل حادثه و نیز به‌عنوان مدرکی علیه مجرمان در دادگاه استفاده کند. سیستم‌های نظارتی مدرن می‌توانند صدا را نیز ضبط کنند. این فیلم‌ها می‌توانند به‌ویژه برای جمع‌آوری شواهد از اهمیت به‌سزایی برخوردار باشند.

ثبت شواهد

 

کلام آخر در خصوص اهمیت استفاده از دوربین‌ مداربسته

بعد از دانستن مزایا و اهمیت استفاده از دوربین‌های مداربسته می‌توانید از ایمنی خود، عزیزان و اشیای قیمتی‌تان اطمینان حاصل کنید. بااین‌حال، اشرار ممکن است با مسدود کردن دید دوربین یا مخفی نگه‌داشتن چهره خود، راهی در مورد این سیستم‌ها نیز پیدا کنند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود از چند دوربین در زوایای مختلف استفاده کنید تا در صورت وقوع جرم، پلیس بتواند جزئیات مشابه را از زوایای دیگر جمع‌آوری کند.

اگر نیازی به مشاوره و تهیه دوربین مدار بسته داشتید میتوانید با مجموعه حفاظت کاران آسیا در تبریز تماس بگیرید.

 

تصویر اینستاگرام

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *