گروه هنری ماکان در رشت

مدرن ترین دیزاین دیوار کدام است؟

مدرن ترین دیزاین دیوار کدام است؟

من همیشه به این اعتقاد داشتم که دکوراسیون داخلی پر از جزییات و ظرافت های خاصی است که باعث می شود آن را از مرز قوانین بسته و بایدها و نبایدهای اجباری برهاند و این امکان را به طراح و دکوراتور بدهد که هر فضایی را با توجه به شرایط و متناسب با پارامترهای گوناگون طراحی و اجرا نماید. در همین راستا تصمیم گرفتم به کمک مخاطبان چیدانه بیایم و با ارائه راه حل هایی به صورت مشاوره، پیشنهادهایی برای بهبود دکوراسیون منزلشان بیابم.

مدرن ترین دیوار

 

​ایده اول : دیزاین دیوار با شلف دکوری

یکی از ایده هایی انتخابی من با توجه به ابعاد دیوار مدنظر، نصب شلف های باز است که البته تصاویر بالا برای درک بهتر و ایده گرفتن در نظر گرفته شده اند. نکته ای که قبل از هر انتخاب باید در نظر داشت، این است که از هرگونه شلوغی و هرج و مرج جلوگیری شود که این شلف ها به خوبی این کار را انجام می دهند. اگر بخواهیم فقط برای گوشه دیوار طرحی ارائه کنیم، از شلف هایی که در کنج قرار می گیرند استفاده می کنیم که مطابق تصاویر می توانند مدل های متنوع و حتی مدرنی داشته باشند. اگر هم بخواهیم دیوار را بپوشانیم باید از شلف های با طول بیش تر استفاده نماییم. برای تزیین روی شلف ها نیز می توان از انواع دکوری ها، گلدان های کوچک، قاب عکس و حتی کتاب ها بهره برد.
اگر به استفاده از این شلف ها علاقه ندارید، می توانید از نمونه های آویزان استفاده کنید. این نمونه های مد روز، می توانند یک جلوه خاص و شیک را به این قسمت دیوار ببخشند.
برای این که بتوان مشاوره و طراحی بهتری ارائه داشت، حتما باید تصاویری از سایر قسمت های خانه و دکوراسیونی کلی آن نیز مشاهده کرد. این کار در رعایت سبک کلی حاکم بر فضا و همچنین انتخاب مناسب رنگ ها و طرح ها و نقش ها بسیار با اهمیت و مهم خواهد بود.

انتخاب رنگ شلف برای دیزاین دیوار
با توجه به تصاویر سایر قسمت های منزل خانم فروزان، می توانیم رنگ و نوع شلف ها را بهتر مشخص کنیم. اول از همه به دلیل این که دکوراسیون منزل ایشان یک سبک امروزی دارد، مدل های ما می توانند تنوع بیش تری داشته باشند و دستمان در انتخاب باز خواهد بود.

من سه پیشنهاد برای انتخاب مدل شلف، چه ساده و چه آویزان، دارم :
اول : یکی شلف های رنگ طوسی که بر روی رنگ سفید دیوار جلوه خوبی پیدا می کنند.
دوم : به رنگ قهوه ای، همانند دیوار آشپزخانه، که می توانند در راستای همان شلف ها و با کمی فاطله روی دیوار مد نظر قرار بگیرند.
سوم : به رنگ چوب هایی که در وسایل دیگر منزل مانند میز و صندلی غذاخوری و یا میز تلویزیون وجود دارد، انتخاب شوند.
برای چیدمان روی شلف ها نیز هم می توانید از نمونه های هماهنگ با شلف دیوار آشپزخانه استفاده نمایید و هم دکوری هایی به رنگ کوسن های روی مبلمان انتخاب کنید.

ایده دوم : تزیین دیوار با قاب عکس

ایده ای دیگر که می توان برای تزیین دیوار منزل خانم فروزان درنظر گرفت، نصب قاب عکس ها و یا حتی بشقاب های قدیمی و هنری بر روی دیوار است. همان طور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، قاب ها می توانند در حالت های بسیار متنوعی روی دیوار قرار بگیرند و شامل عکس های خانوادگی و یا هر عکس یا تابلوی هنری دیگری باشند. گاهی اوقات می توان در لابه لای قاب عکس ها، از عناصر تزیینی دیگری مانند آینه ها و یا آویزهای عتیقه نیز استفاده کرد. خوشبختانه همه این موارد با سبک دکوراسیون حاکم بر کل خانه تناسب پیدا می کنند، پس انتخاب آن ها بستگی به سلیقه خانم فروزان خواهد داشت.

ایده سوم : رنگ آمیزی دیوار

و در نهایت ایده سوم می تواند رنگ آمیزی دیوار مورد نظر باشد. این ایده به راحتی می تواند با دو ایده قبلی نیز ترکیب شود. یعنی این که همزمان دیوار را به یک رنگ متناسب با دکوراسیون باشد. به طور مثال طوسی خیلی روشن، رنگ آمیزی کرده و سپس از شلف ها و یا قاب عکس ها برای تزیین روی آن استفاده نمایید. در این حالت قاب عکس های خالی مانند تصاویر بالا یک دیزاین بسیار شیک خواهند بود. پیشنهاد من برای رنگ آمیزی این است که دیوار کنار پنجره تا وسط دیوار اصلی رنگ آمیزی شود ( مانند تصویر بالا ). سپس شلف یا قاب عکس بر روی مخالفش نصب گردد. به طور مثال شلف سفید را روی قسمت طوسی رنگ و شلف طوسی رنگ را روی قسمت سفید دیوار قرار دهید.

همچنین اگر نیاز به طراحی و دیزاین زیبا برای دیوار و سقف خود نیاز دارید میتوانید از گروه هنری ماکان کمک بگیرید.

 

تصویر اینستاگرام

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *