تورهای طبیعت گردی

مقالات

31 مرداد 1401 611 بازدید
تورهای طبیعت گردی ،آدرس تورهای طبیعت گردی ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

تورهای طبیعت گردی

تورهای طبیعت گردی ،طبیعت‌گردی، بخشی از صنعت گردشگری است که در سال‌های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است. در این سفر فرد تصمیم می‌گیرد تا اوقات فراغت خود را در دامان طبیعت سپری کند و از دیدن جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن لذت ببرد.طبیعت‌گردی در دیگر نقاط دنیا با عنوان اکوتوریسم (Ecotourism) شناخته می‌شود.

تورهای طبیعت گردی ،آدرس تورهای طبیعت گردی ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

تفاوت تورهای طبیعت گردی با اکوتوریسم

تفاوت طبیعت‌گردی با اکوتوریسم در قوانین آن می‌باشد.  بر اساس این قوانین، مسافری که این سبک از سفر را انتخاب می‌کند، در سامانه ایران مشاغل یا انواع تعاریف طبیعت گردی آشنا میشود، باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست بکار گیرد و به زندگی روزمره مردم محلی نیز لطمه‌ای وارد نکند. این قانونی است که انجمن بین‌المللی حفاظت از طبیعت در نشست جهانی اکوتوریسم سازمان جهانی جهانگردی، مطرح کرده است.

انواع تورهای طبیعت گردی

طبیعت‌گردی، بسیار گسترده است و گزینه‌های مختلفی را شامل می‌شود.  شما ممکن است یک سفر یک‌روزه به دامان طبیعت داشته باشید یا بخشی از سفر چند روزه خود را به گشت‌وگذار در طبیعت اختصاص دهید. در هر حال طبیعت‌گردی را در برنامه خود دارید. حتی اگر به یک بازدید علمی می‌روید یا در مسیر سفر خود سری به جنگل یا دریا می‌زنید، باز هم طبیعت‎گردی را انتخاب کرده‌اید. طبیعت‌گردی بر اساس مکان مورد بازدید به دسته‌های مختلفی تقسیم می‎شود
*

گردشگری اقلیمی (Clima Tourism): اگر مکان موردنظر را متناسب با تورهای طبیعت گردی و  آب‌وهوا و شرایط اقلیمی آن انتخاب کنید، در واقع گردشگری اقلیمی را انتخاب کرده‌اید. به عنوان مثال اغلب افراد تابستان‌ها به مناطق ییلاقی سفر می‎‌کنند تا از آب‌وهوای خنک آن برخوردار باشند.

* گردشگری ساحلی (Beach Tourism): دریا و سواحل آن یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های در تورهای طبیعت گردی هستند که در تمام دنیا طرفدار دارند. استان‌های شمالی و جزایر جنوبی ایران نیز از جمله پرگردشگرترین مناطق کشورمان محسوب می‌شوند و در تمامی سال مورد استقبال قرار می‌گیرند. آرامش ساحل و انواع بازی‏ها و تفریحات آبی مانند شنا، قایق‎رانی، موج‌سواری، جت اسکی و … از جمله جذابیت‌های گردشگری ساحلی هستند.

 

 

تورهای طبیعت گردی ،آدرس تورهای طبیعت گردی ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

 

 

* گردشگری کوهستان و برف (Snow & Mountain Tourism): کوه‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تورهای طبیعت گردی هستند که از دو جنبه ورزشی و تفریحی مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر در فصل زمستان و سرما به کوهستان‌ سفر کنید این فرصت را دارید که به پیست‌های اسکی بروید و یک ورزش هیجان‌انگیز روی برف را تجربه کنید. کوهستان‌ها در تابستان مکانی مناسب برای صخره‌نوردی و کوهنوردی هستند.

 

تورهای طبیعت گردی ،آدرس تورهای طبیعت گردی ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

 

* گردشگری جنگل (Jungle Tourism): جنگل‌ها از جمله پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعت هستند که در فصل‌های مختلف سال، خصوصا دو فصل بهار و پاییز، مورد استقبال قرار می‌گیرند. طبیعت سرسبز و زیبا و وجود گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از جمله مواردی است که گردشگران و علاقه‌مندان را به سمت جنگل و پارک‌های جنگلی سوق می‌دهد.

* گردشگری کویر (Desert Tourism) کویرها مکان‌هایی هستند که دیرتر از جنگل و دریا موردتوجه واقع شده‌اند. این مسئله به دلیل شرایط آب‌وهوایی بیابان‌ها و نبود امکانات در این مناطق می‌باشد. البته کویرگردی در ایران در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و در دو فصل پاییز و زمستان مورد استقبال واقع می‌شود.

* گردشگری آب گرم (Hot water Tourism): آب گرم‌ها از دل زمین می‌جوشند و اغلب آن‌ها دارای املاح معدنی نیز می‌باشند. این آب‌ها به دلیل وجود این املاح، خاصیت درمانی داشته و مورد استقبال قرار می‌گیرند.
دسته‌بندی‌های دیگری از طبیعت‌گردی نیز وجود دارد که بر اساس مکان موردنظر، هدف مسافر از سفر، وسیله نقلیه، درجه سختی سفر و … تقسیم‌بندی می‌گردد. گردشگری حیات‌وحش، گردشگری با دوچرخه و گردشگری کروز و کشتی، گردشگری ماجراجویانه و … دسته‌های دیگری از طبیعت‌گردی هستند که هرکدام طرفداران خود را دارند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *