انواع تخت خواب

انواع تخت خواب و کاربرد های آن

تخت خواب آخرین مکانی است که افراد در پایان روز در آن استراحت می کنند. وجود یک تخت خواب ایده آل که بتواند خستگی را از تن در بیاورد و احساس راحتی به فرد دهد مهم و الزامی است، در نتیجه انتخاب یک تخت خواب مناسب برای شما جزو یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. انواع تخت خواب های متنوعی وجود دارد که در متریال های مختلف روانه بازار می شود که شما باید با توجه به نیاز و نوع دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنید. ما در این مقاله به انواع تخت خواب می پردازیم و کمک می کنیم تا بتوانید بهترین نوع آن را پیدا کنید.

انواع تخت خواب و کاربرد های آن

 

انواع تخت خواب و کاربرد های آن

 

 

مواردی که باید هنگام خرید تخت خواب در نظر داشته باشید

وقتی شروع به انتخاب یک قاب جدید برای تخت خوابتان می کنید شاید انتخاب آن به نظر آسان برسد. اما زمانی که انواع تخت خواب ها را مشاهده می کنید، آنجا دچار سردرگمی می شوید که چه نوع تختی برای شما مناسب است؟ قبل از هر چیزی باید به چند نکته دقت کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

اندازه اتاق: اندازه اتاق شما در چه حد و اندازه ای است؟ این نکته بسیار مهم است. اگر اتاق کوچکی دارید حتما باید تخت خواب های مناسب فضای خود را خریداری کنید و یا اگر اتاق بزرگی دارید باید یک تخت خواب مناسب آن در نظر بگیرید.

صاحب تخت : تخت را برای چه کسی می خرید؟ کودک یا بزرگسال نیاز های متفاوتی دارند. خرید تخت برای مهمانان شبانه نیز ممکن است معیار های خاص خودش را داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب : در آخر شما به تختی نیاز دارید که متناسب با دکوراسیون فعلی اتاق خواب شما باشد، خصوصا اگر قصد تغییر دکوراسیون را نداشته باشید.

 

انواع تخت خواب

انواع تخت خواب

در این بخش به معرفی انواع تخت خواب هایی که وجود دارند می پردازیم و کارایی آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

1.تخت خواب تاشو

تخت خواب تاشو یکی از انواع تخت خواب های پر طرفداری است که معمولا برای استفاده گاه به گاه برای مهمانان شبانه استفاده می شود. این تخت خواب ها جمع و باز می شوند و معمولا دارای تشک های نازکی هستند تا بتوانند بهتر تا شوند.

اگر شما به دنبال خرید تخت خواب برای مهمانان خود هستید، این نوع تخت خواب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که هم فضای کمتری را اشغال می کند و هم گزینه ایده آلی برای مهمانان به شمار می رود.

تخت خواب تاشو

2.تخت خواب قابل تنظیم

یک تخت خواب قابل تنظیم دارای چندین لولا در قاب خود است که می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که تخت خود را به موقعیت های مختلف منتقل کند، مثلا بالا یا پایین تخت را بلند کند.

این نوع تخت خواب ها یک گزینه مناسب برای افرادی است که مشکل خواب دارند، زیرا می توان با تنظیم کردن تخت خواب، با آرامش بیشتری خوابید. تخت خواب قابل تنظیم نیز جزو یکی از پرطرفدارترین انواع تخت خواب ها است.

 

3.تخت خواب مورفی

تخت خواب های مورفی نیز در زمره یکی از پرکاربرد ترین نوع تخت خواب ها قرار دارد. معمولا این نوع تخت خواب برای اتاق هایی که ارتفاع بالایی دارند مناسب است. وقتی از آنها استفاده نمی شود دوباره به داخل دیوار جمع می شوند. آنها شبیه یک تخت خواب تاشو هستند، اما به طور معمول به جای این که از وسط تا شوند به صورت عمودی به داخل دیوار یا در یک کمد جمع می شوند، اگر فضای بسیار کمی برای کار دارید تخت مورفی یکی از فوق العاده ترین گزینه هایی است که می توانید آن را انتخاب کنید.

4.تخت خواب سایبان دار

یکی دیگر از انواع تخت خواب های هیجان انگیز تخت خواب سایبان دار است.این نوع تخت خواب از قدیم تا به الان طرفداران خاص خود را داشته است. شاید تا به حال فیلم های بسیاری از پادشاه ها و شاهزاده ها را دیده باشید که بر روی تخت خواب های آنها سایبان های زیبایی وجود داشته که یک نوع استایل سلطنتی و کلاسیک را به آن می بخشید.

تخت خواب های سایه بان دار بی شک جزو یکی از بهترین انواع تخت خواب هاست. تخت خوابی که دارای چهار عدد پایه در گوشه های تخت و دارای پارچه های توری شکل به عنوان سایبان در بالای آن.

تخت خواب سایبان دار

 

5.تخت سورتمه ای

تخت خواب سورتمه ای دارای یک پایه و سر منحنی شکل است که به شکل یک سورتمه یا شبیه سورتمه است. این نوع تخت خواب از امپراطوری های فرانسه و آمریکا در اوایل قرن نوزدهم تهیه شده است و اغلب از چوب سنگین، فولاد یا آهن ساخته می شوند تا جلوه ای چشمگیر داشته باشند.

6. تخت  فوتون

تخت خواب سورتمه

فوتون یک تشک به سبک ژاپنی ها است که در اصل یک تخت و مبل در یک اتاق است. فوتون یک راه حل عالی برای زمانی است که فضای محدودی دارید، زیرا در صورت عدم نیاز به تخت خواب به راحتی قابل جمع شدن است و به عنوان یک مبل مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در شرکت خود گاهی اوقات نیاز به استراحت دارید با خرید تخت خواب فوتون در مواقع استراحت آن را به تخت خواب تبدیل کرده و سپس در زمان کار دوباره آن را به شکل یک مبل برگردانید.

7.تخت خواب معلق

تخت خواب معلق جزو یکی از هیجان انگیز ترین انواع تخت خواب ها است. یک تخت معلق می تواند ظاهری فوق العاده به اتاق شما بدهد و همچنین می تواند حس خیلی خوبی را در زمان استراحت به شما بدهد. البته این نوع تخت خواب برای کسانی که حساس هستند و خواب سبکی دارند ممکن است مناسب نباشد زیرا با یک حرکت ممکن است بیدار شوند. این نوع تخت خواب برای کسانی که خواب سنگینی دارند و یا حتی صرفا می خواهند استراحت کنند بهتر است.

8.تخت خواب دونفره

تخت خواب دو نفره نیز همانطور که از نامش پیداست عرض و طول بیشتری دارد و برای اتاق های بزرگ مناسب تر است. این نوع تخت خواب نیز بیشتر برای افراد متاهل خریداری می شود و جزو یکی از پرطرفدارترین انواع تخت خواب ها است. اگر قصد خرید لوازم اتاق خواب را دارید کالای خواب زرینی یکی از بهترین فروشگاه های لوازم اتاق خواب است

آرامش خواب

 

9.تخت دوطبقه

این نوع تخت خواب بیشتر مناسب برای اتاق بچه ها است. اگر مشکل فضا دارید و فقط برای بچه هایتان یک اتاق موجود است می توانید از تخت خواب های دو طبقه استفاده کنید. این نوع تخت خواب ها این گونه است که دو تخت بر روی هم قرار گرفته است و یک نردبان به آن متصل است، که از طریق این نردبان می توان بالا یا پایین رفت.

 

پیج اینستاگرام ایران مشاغل :

تصویر اینستاگرام

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *