جذاب ترین ورزش های آبی

مقالات

31 مرداد 1401 664 بازدید
جذاب ترین ورزش های آبی ،ورزش آبی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

جذاب ترین ورزش های آبی

جذاب ترین ورزش های آبی، در ورزش امروز جهان رشته های بسیاری فعالیت می کنند که آبی هستند. شنا و قایقرانی از اصلی ترین آنها محسوب می شوند اما بسیاری از زیرمجموعه های این دو رشته از عرصه ورزشی و مسابقه ای خارج شده و وارد وادی تفریحی شده اند در این مقاله از ایران مشاغل قصد داریم به معرفی برخی از این ورزش ها بپردازیم که مردم معمولی در آنها فعالیت می کنند.این رشته ها اکثرا تفریحی هستند و به این دلیل که هیجان انگیزند و مردم عادی هم می توانند از آنها استفاده کنند.

 

جذاب ترین ورزش های آبی ،ورزش آبی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

درباره ورزش های آبی

بسیاری از ورزش های آبی که در فصل گرما مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. سابقه ای ورزشی و مسابقه ای دارند و هم اکنون هم در سطح جهان رقابت هایی برای آنها برگزار می شود اما بنا به دلایلی مورد توجه مردم عادی نیز قرار گرفته اند. جت اسکی از این موارد است که این روزها یک تفریح برای مردم در فصل گرما محسوب می شودو جدا از سواحل دریاها، دریاچه های مصنوعی هم پایگاهی برای استفاده از جت اسکی است.

 

 

در میان این تفریح ها رشته هایی وجود دارند که کار سختی می طلبند، دشوارترند و نیاز به آموزش دارند. به طور مثال قایق بادبانی تنها استفاده از نیروی بادب رای به حرکت درآوردن قایق نیست بلکه باید آموزش های مختلفی چون جهت یابی نیز دیده شود. این تفریح ها در سال های اخیر مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته است.

 

جذاب ترین ورزش های آبی ،ورزش آبی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

معرفی جذاب ترین ورزش های آبی

قایق بادبانی
از جمله ورزش های آبی که از جذاب ترین ورزش های آبی را دارد که جنبه تفریحی در جهان دارد قایق های بادبانی است. این قایق ها که با نیروی باد حرکت می کنند و در دریاهای بزرگ و اقیانوس ها به آب می زنند و مسافت های مختلفی را طی می کنند.از جمله ویژگی های قایق های بادبانی این است که هم می توان به صورت فردی و هم جمعی از آنها استفاده کرد. این قایق ها از جمله سخت افزارهای قدیمی جهان هستند که از ابتدای آغاز تمدن بشر وارد عرصه کار شدند.

 

جذاب ترین ورزش های آبی ،ورزش آبی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

رفتینگ
رفتینچ از جمله ورزش های آبی است که مهیجاست و جنبه تفریحی آن به تازگی رشد کرده رفتینگ است. رفتینگ قایق های بادی بزرگ است که چندین نفر را در خود جای می دهد و در آب های خروشان رودخانه ها جریان دارد. رفتینگ در عرصه ورزشی زیر مجموعه رشته های اسلالوم است، چرا که در آب های خروشان فعالیت می کند.

جت اسکی

جت اسکی ها قایق های یک یا دو نفره کوچک هستند که سرعت بسیار بالایی دارند. حفظ تعادل و عکس العمل سریع برای موفق بودن در راندن جت اسکی بسیار موثر است. سرعت بالای این قایق ها آنها را وارد عرصه تفریح خانوادگی کرده است. به دلیل اندازه مناسب این قایق ها جدا از ساحل های مختلف دریاچه های مصنوعی نیز آنها را برای تفریح و سرگرمی استفاده می کنند.

 

 

غواصی
غواصی یکی دیگر از ورزش های جذاب آبی است که فدراسیون غواصی و غریق نجات در ایران با سرمایه گذاری در بخش های مختلف دریای خزر و خلیج فارس توسعه خوبی در غواصی ایجاد کرده و هم اکنون ایران در این ورزش هم از نظر حرفه ای و هم از نظر تفریحی شرایط خوبی دارد. ایران در شمال و جنوب وخود پایگاه های مختلف غواصی دارد که همانند باشگاه کار می کنند. این باشگاه ها کلاس های آموزشی دارند و در مسابقات مختلف نیز شرکت می کنند.

 

جذاب ترین ورزش های آبی ،ورزش آبی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

غواصی با سیستم اسکوبا مدار باز نوع دیگر غواصی است. سیستم های اسکوبای مدار باز، سیستم های تنفسی هستند که بازدم غواص را درون آب تخلیه می کنند. غواصی با سیستم های مداربسته تنفسی نوع دیگری از این رشته است. سیستم های مدار بسته تنفسی، به گونه ای ساخته شده اند تا قابلیتپالایش بازدم غواص را داشته و بازدم او را با حذف دی اکسید کربن و افزودن اکسیژن برای تنفس دوباره آماده کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *