انواع قهوه ها

مقالات

12 مرداد 1401 205 بازدید
انواع قهوه ها ،تنوع قهوه ،دانه قهوه ، فواید قهوه ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

انواع قهوه ها

انواع قهوه ها، شاید شما هم جزو آن افرادی باشید که دغدغه زیادی برای خرید یک قهوه خوب دارند و به دنبال اطلاعات کاملی برای تشخیص قهوه خوب از قهوه بی کیفیت را دارند. در این مقاله از ایران مشاغل سعی کردیم یک راهنمای خریدانواع قهوه مختصر و مفید برای شما تهیه کنیم .زمانی که قهوه را آزمایش می­کنیم، به دنبال نرمی و پیچیدگی بدون طعم نامطلوب هستیم.

انواع قهوه ها ،تنوع قهوه ،دانه قهوه ، فواید قهوه ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

درباره انواع قهوه ها و نکات تشخیص قهوه خوب

انئاع قهوه عربیکا و روبوستا، دو نوع اصلی دانه ­های همه قهوه ­ها هستند. پرورش دانه ­های روبوستا ارزان­تر و آسان­تر است. دانه ­های عربیکا، قهوه بهتری را می­سازند. بو دادن یا برشته کردن چیزی است که دانه ­های سبز را به قهوه تبدیل می­کند، که آماده آسیاب کردن و دم کردن هستند. نوع بو دادن اغلب بر روی برچسب بسته بندی درج می­شود . ممکن است مجبور شوید قبل از اینکه بفهمید کدام نوع را ترجیح می­دهید، آزمایش کنید. و ممکن است برندهای مختلف، تفت دادن قهوه را به طرز متفاوتی توصیف کنند.

 

 

رست کردن یا بو دادن لایت (روشن)

رست کردن یا بو دادن لایت، دانه ­هایی را تولید می­کند که انواع قهوه­ای روشن هستند و طعم ترش تری دارند.رست کردن یا بو دادن متوسط  انواع قهوه ­هایی که در حد متوسط ​بو داده می­شوند، دانه­ هایی با رنگ قهوه ­ای متوسطی دارند. دانه ­ها در این روست، سطح چربی ندارند. دانه­ های قهوه می­توانند اسیدیته روشنی داشته باشند، اما عطر مختلف (مانند گل، میوه، سبزی، توت، و غیره) قهوه هنوز آشکار است.

انواع قهوه ها ،تنوع قهوه ،دانه قهوه ، فواید قهوه ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

قهوه عالی و بسیار خوب , طعم تلخ ملایمی دارد. شیر و شکر می­تواند قهوه متوسط ​​را بهبود بخشد، اما حتی کرم قهوه به قهوه ی دارای کمترین امتیاز کمکی نمی­کند.
نحوه ی مصرف قهوه  قهوه­ ساز خوبی انتخاب کنیدهترین قهوه ­سازها در طول دم کردن قهوه به 195 درجه تا 205 درجه فارنهایت می­رسند، درجه حرارت مورد نیاز برای دستیابی به بهترین خروجی از دانه ­ها و جلوگیری از دم شدن ضعیف یا تلخ همین درجه می­باشد.

 

 

 

رست کردن یا بو دادن تیره ­تر

تیره ­ترین روست، دانه ­های سیاه براق با سطح روغنی دارد. در روست (بو دادن) تیره کامل، هنوز اسیدیته خوبی در فنجان وجود دارد. در رست­ های تیره، محدوده­ای از کمی تیره تا شدیداً سوخته را به کار می­برند. رست ایتالیایی و رست فرانسوی، رست ­های تیره ­تری هستند.

 

مناطق رشد قهوه و نوع آن

قهوه می­تواند در انواع مختلفی موجود باشد، که بدان معنی است که از کشور، منطقه و حتی کوه واحدی حاصل شده است. در حالی که مخلوط­ها هنوز هم قهوه با بهترین فروش هستند، مردم بسیاری نمونه ­های متنوعی از مناطق مانند موارد ذیل را انتخاب می­کنند.

 

( قهوه کلمبیایی)

انواع قهوه کلمبایی می­تواند عطر گلی کم تا متوسطی داشته باشد، و می­تواند ویژگی میوه ای به ندرت قابل درک یا کمی داشته باشد. این نشانه ­ها می تواند به سختی قابل تشخیص باشد از خصیصه های ملایم سبز ,تند ​​و خصیصه های پایه خاکی باشد.

 

( انواع قهوه کنا)

این قهوه می­تواند عطر گلی کم تا متوسطی داشته باشد، و می­تواند ویژگی میوه ای به ندرت قابل درک یا کمی داشته باشد. این نشانه ­ها می تواند به سختی قابل تشخیص باشد از خصیصه های ملایم سبز / تند ​​و خصیصه های پایه خاکی باشد. کنا با کیفیت بالا باید از ویژگی های معطر متمایز و دارای تنوع برخوردار باشد.
بیشتر بخوانید چگونه بیشترین بهره وری را از دوره آموزشی باریستای‌تان داشته باشید؟

 

 

 

(انواع قهوه کنیایی)

نشانهای برتر و مطلوب قهوه کنیا ممکن است شامل ویژگی­های مختلفی باشد، و ممکن است شامل میوه­ای (به ویژه انواع مختلف عطر توت یا مرکبات)، خصیصه های سبز / تند، نشانه­ های پایه خاکی، و بدنه کم تا متوسط باشد، که احساس کامل بودن را در دهان ارائه می­کند. قهوه کنیا با کیفیت بالا می­تواند دارای اسیدیته مثبت یا وضوح نسبتاً بالایی باشد، و در عین حال خیلی اسیدی نباشد و ویژگی مغایر و یا نامتعادلی را تولید نکند. قهوه کنیا با کیفیت بالا، با طعم واضح و متمایزی همراه است.

 

 

 

 

انواع قهوه ها ،تنوع قهوه ،دانه قهوه ، فواید قهوه ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

 

 

 

 

(انواع قهوه سوماترایی)

نشانه ­های برتر و مطلوب انواع قهوه سوماترا ممکن است شامل ویژگی­ های مختلفی باشد، و ممکن است شامل میوه­ای، سبزیجات (مانند خیار، نخود فرنگی تازه)، خصیصه های سبز / تند، نشانه­های پایه خاکی باشد. همچنین ممکن است قهوه از عطری برخوردار باشد که با گونه ­هایی مانند چوب های معطر (مثلاً سدر یا کاج) همراه است. قهوه سوماترا با کیفیت بالا باید دارای بدنه متوسط تا بدنه کاملی باشد، که احساس کامل بودن را در دهان ایجاد می­کند.

 

 

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *