خواص ماهی برای سلامتی بدن

مقالات

12 شهریور 1401 400 بازدید
خواص ماهی برای سلامتی بدن ،فواید ماهی ،ماهی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

خواص ماهی برای سلامتی بدن

خواص ماهی برای سلامتی بدن، تمام خواص ماهی و فواید روغن ماهی برای سلامتی بدن ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و مواد مغذی مفید و ضروری در خود دارد. نوع چربی موجود در ماهی سبب شده که این ماده غذایی در بین سایر مواد غذایی اهمیت بیشتری داشته باشد. ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین های مختلف، مواد معدنی، چربی و کلسترول کم است.که در این بخش از ایران مشاغل با آن آشنا می شویم.

 

خواص ماهی برای سلامتی بدن

فواید و خواص خوردن ماهی برای تمام اعضای بدن:متخصصان تغذیه تاکید می کنند که همه افراد هفته ای دوبار از ماهی استفاده کنند. امگا3 و ترکیبات مفید موجود در ماهی سبب افزایش سلامتی و تقویت اعضای بدن می شود.ماهیان چرب مثل سالمون، قزل آلا و شاه ماهی (هرینگ) بالاترین مقدار اسیدهای چرب امگا3 را دارا هستند.

خواص ماهی برای سلامتی بدن ،فواید ماهی ،ماهی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

تقویت و سلامت چشم:

اسیدهای چرب امگا3 سبب خنثی شدن رادیکال های آزاد در چشم و کاهش التهاب چشم می شود. ماهی به دلیل وجود امگا3 خطر نوعی مشکل خاص چشمی که منجر به کوری می شود را کاهش می دهد. این مشکل در افرادی که 2 بار در هفته ماهی می خورند 36 درصد کمتر از دیگران است. مصرف منظم ماهی سبب کاهش خطر 42% ابتلا به زوال قرنیه در زنان می شود.

 

کمک به درمان صرع و تشنج :

تحقیقات نشان داده است امگا 3 موجود در ماهی سبب کاهش فرکانس تشنج بیماران مبتلا به صرع می شود. بیماران مبتلا به صرع می توانند در حملات تشنج با مصرف روزانه دوز کم امگا 3 روغن ماهی عوارض بیماری را کاهش دهند.

کاهش فشار خون از خواص ماهی:

محققان آمریکایی دریافتند اسیدهای چرب امگا3 سبب کاهش خطر مرگ های ناگهانی و بی نظم، کاهش تصلب شرایین، کاهش سطح تری گلیسرید، کاهش تشکیل لخته خون در عروق و کاهش فشار خون می شود.

خواص ماهی برای سلامتی بدن ،فواید ماهی ،ماهی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

پیشگیری از بیماری ام اس :

افراد مبتلا به ام اس بهتر است هر روز در برنامه غذایی خود مصرف ماهی را بگنجانند. مصرف به اندازه ماهی سبب افزایش سلامت مغز شده و علائم و نشانه های این بیماری را کمتر بروز می دهد.

 

کاهش خطر بیماری های خودایمنی :

از جمله خواص ماهی برای سلامتی بدن مصرف ماهی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع یک و بسیاری از بیماری های خودایمنی دیگر را کاهش دهد. هنگامی که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه بافت های سالم را مورد تهاجم و تخریب قرارمی دهد بیماری خود ایمنی ایجاد می شود .دیابت نوع یک ، بیماری خود ایمنی است که در آن، دستگاه ایمنی به سلول های انسولین ساز لوزالمعده حمله ور می شود.

 

کاهش ابتلا به سرطان :

پژوهشگران دانشگاه هاروارد به این نتیجه دست یافته اند اگر افراد هفته ای 2 مرتبه آن را در برنامه غذایی شان قرار دهند، شانس مرگ ومیر ناشی از ابتلا به سرطان یا بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتویید در آنها تاحدود 17 درصد کاهش می یابد.

 

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر:

یکی از پیامدهای افزایش سن، کاهش عملکرد مغز است که با عنوان زوال شناختی مرتبط با سن خوانده می شود. کاهش عملکرد مغز در برخی افراد ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده ماهی ماده ی خاکستری مغز را افزایش می دهد و سرعت کاهش قدرت شناختی را در افراد مصرف کننده ماهی کاهش می دهد.

خواص ماهی برای سلامتی بدن ،فواید ماهی ،ماهی ،ایران مشاغل سامانه ثبت مشاغل کشور

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *