تغییرات کنکور ۱۴۰۲

مقالات

12 خرداد 1401 279 بازدید
کنکور ۱۴۰۲ و تغییرات آن

تغییرات کنکور ۱۴۰۲

امتحان دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ برگزار نمی‌شود

 

تاثیر قطعی معدل به صورت ۶۰ درصد است

زیرمجموعه‌ها حذف می‌شوند

کنکور ۲ بار در سال برگزار می شود

براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، سهم ۶۰ درصد ارزیابی توانایی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ به دوره تحصیلی دبیرستان منتقل می‌شود.

در این مقاله از ایران مشاغل تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را بررسی می کنیم.

سابقه تحصیلی

 

سابقه تحصیلی شامل دروس عمومی و تخصصی سال آخر مدرسه یا همان پیش دانشگاهی است که از طرف وزارت آموزش و پرورش به صورت همگانی از تمام دانشجویان سراسر کشور گرفته می‌شود و سطح سوالات آن به صورت استاندارد و کیفی خواهد بود

 

کنکور ۱۴۰۲

دروس عمومی در 1402 حذف می‌شوند

ابراهیم سوزنچی معاون سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بر اساس طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور از سال ۱۴۰۲ فقط شامل دروس تخصصی است و دروس عمومی حذف خواهد شد افزود: با این کار سوالات تخصصی می‌تواند عمیق ترطرح شود؛ چرا که با حذف سوالات دروس عموم مدت زمان پاسخگویی به سوالات تخصصی افزایش می‌باید.

 

او گفت: کنکور قابل حذف شدن نیست، زیرا بیش از یک میلیون متقاضی برای حدود ۸۰ هزار صندلی دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های خوب دانشگاه آزاد وجود دارد.

دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ قطعی است.

 

سهمیه‌ها بی‌تغییر ماند

معاون وزیر علوم درباره اعمال سهمیه ها در سال آینده، توضیح داد: اعمال تغییرات در سهمیه ها به کنکور سال آینده نمی رسد و سهمیه ها در این آزمون مانند امسال اجرایی می شود. سهمیه ها اگر قرار باشد اجرایی شود، به آزمون سال ۱۴۰۳ می رسد

 

کنکور ۱۴۰۲ و تغییرات آن

 

در ۱۴۰۲ نمره کل آزمون اختصاصی و میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی در هر گروه­ آزمایشی است. از این رو، کنکور برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال، ۲ بار برگزار می شود. نتیجه این آزمون، حداکثر برای ۲ سال و فقط برای همان گروه آزمایشیِ متقاضی، معتبر است.

 

امتیاز شما به این صفحه :
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *