فواید شکلات تلخ برای سلامتی ،آدرس فواید شکلات تلخ برای سلامتی ،ایران مشاغل سامانه برتر ثبت مشاغل کشور

فواید شکلات تلخ برای سلامتی

فواید شکلات تلخ برای سلامتی،شکلات تلخ (به انگلیسی : Dark Chocolate) سرشار از مواد مغذی است که می تواند بر سلامت شما تاثیر مثبت بگذارد.شکلات تلخ از دانه های درخت کاکائو یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی تهیه می شود.مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. در ادامه این مقاله با فواید دارویی و درمانی شکلات تلخ برای سلامتی بدن بیشتر آشنا خواهید شد. با ایران مشاغل همراه باشید؛

 

 

فواید

 

 

 

1. بسیار مغذی است

اگر شکلات تلخ با کیفیت و محتوای کاکائوی بالا می‌ خرید کاملا مغذی است. حاوی مقدار مناسبی از فیبر محلول و سرشار از مواد معدنی است.

فواید شکلات تلخ برای سلامتی در

100  گرم شکلات تلخ با 70 تا 85 درصد کاکائو حاوی مواد مغذی زیر می باشد :

11 گرم فیبر
67 درصد مقدار مورد نیاز روزانه آهن
58 درصد مقدار مورد نیاز روزانه منیزیم
89 درصد مقدار مورد نیاز روزانه مس
98 درصد مقدار مورد نیاز روزانه منگنز
علاوه بر این دارای مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است.

البته 100 گرم مقدار نسبتا زیادی است و چیزی نیست که باید روزانه مصرف کنید. این مواد مغذی همچنین با 600 کالری و مقادیر متوسط ​​قند همراه هستند.به همین دلیل شکلات تلخ بهتر است در حد اعتدال مصرف شود.مشخصات اسیدهای چرب کاکائو و شکلات تلخ نیز خوب است. چربی ها بیشتر از نوع اولئیک اسید (چربی مفید برای قلب که در روغن زیتون نیز یافت می شود)، استئاریک اسید و پالمیتیک اسید تشکیل شده اند.استئاریک اسید اثر خنثی بر کلسترول بدن دارد و می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد اما تنها یک سوم از کل کالری چربی را تشکیل می دهد.شکلات تلخ همچنین حاوی محرک هایی مانند کافئین و تئوبرومین است اما بعید است که شما را در شب بیدار نگه دارد زیرا میزان کافئین در مقایسه با قهوه بسیار کم است.

2. منبع قوی آنتی اکسیدان هاست

ORAC  مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است. این معیاری برای سنجش فعالیت آنتی اکسیدانی غذاهاست.اساسا محققان مجموعه‌ ای از رادیکال‌ های آزاد را در برابر نمونه‌ ای از یک غذا قرار می‌ دهند و می‌ بینند که آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در غذا تا چه حد می‌ توانند رادیکال‌ های آزاد را غیرفعال کنند.در اینجا مقادیر ORAC مورد سوال قرار می گیرد زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری می شود و ممکن است همان اثر را در بدن نداشته باشد

.با این حال شایان ذکر است از جمله فواید شکلات تلخ برای سلامتی دانه‌ های کاکائو خام و فرآوری‌ نشده از جمله غذاهایی با بالاترین امتیاز هستند که آزمایش شده‌ اند.شکلات تلخ مملو از ترکیبات آلی است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. اینها شامل پلی فنول ها، فلاوانول ها، کاتچین ها و غیره هستند.

 

3. ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد

از فواید شکلات تلخ برای سلامتی فلاوانول‌ های موجود در شکلات تلخ می‌ توانند اندوتلیوم – پوشش شریان‌ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) تحریک کنند.یکی از عملکردهای اکسید نیتریک ارسال سیگنال به شریان ها برای استراحت است که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.بسیاری از مطالعات کنترل‌ شده نشان می‌ دهند که کاکائو و شکلات تلخ می‌ توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند اگرچه اثرات آن معمولا خفیف است.با این حال یک مطالعه در افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ تاثیری نشان نداد.با توجه به تنوع زیاد بین مطالعات در مورد این موضوع واضح است که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

4. HDL را بالا می برد و از LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کند

از جمله فواید شکلات تلخ برای سلامتی مصرف شکلات تلخ می تواند چندین عامل خطر مهم برای بیماری قلبی را بهبود بخشد.در یک مطالعه کنترل شده پودر کاکائو به طور قابل توجهی کلسترول LDL اکسید شده را در مردان کاهش می دهد. همچنین HDL را افزایش داد و کل LDL را برای کسانی که کلسترول بالا داشتند کاهش داد.

LDL اکسید شده به این معنی است که کلسترول LDL با رادیکال های آزاد واکنش نشان داده است.این باعث می شود که ذرات LDL به خودی خود واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر مانند پوشش شریان های قلب شما باشند.کاملا منطقی است که کاکائو LDL اکسید شده را کاهش می دهد. حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان قوی …

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *